Beste Marvin,
Ik ben zelf net begonnen met www.mailfood.nl en heb al veel ervaring (lees: +10 jaar in de horeca) Je ideeen zijn opzich wel praktisch maar ik ben bang dat ik bij beide een grote uitdaging voor je heb.
het just-eat idee: Klinkt leuk maar ik ben bang voor je dat je toch met hen moet concereren. Waar hun aanbod groter is, dus meer inkomst-kanalen, en dus groter marketingbudget. Just-eat bestaat al een tijdje maar sinds 1 jaar zijn zij groter geworden door veel geld te besteden aan marketing. Ik heb zelf met hun aan tafel gezeten voor mailfood. Dus dit is al een moeilijk punt. Daarnaast is het voor hun heel makelijk om een xtra-keuze(pagina) op de site te maken. Fast-food-Luxery-food. Het idee is mogelijk maar vooral qua marketing(uitgaven) zeer uitdagend.
Het "boek-een-tafel-idee" : In eerste instantie was ik helemaal weggeblazen door dit idee. Vooral het mobiel bestellen!! Maar helaas heb je een praktisch probleem. Zoals ik al zei heb ik (veel )horecaervaring. In alle bedrijven waar ik heb gewerkt werken ze met pen en papier. Soms is er een digitaal reserverings-systeem ernaast. Maar op het moment dat ze binnenlopers hebben wordt dit nooit bijgehouden. De kelner heeft het systeem dan in zijn hoofd. Je zou dus een systeem moeten ontwikkelen dat de gastheer practische (en snelle) ondersteuning geeft hiermee. Verder zijn er nog obstakel betreffende gastvriendelijkheid: dieeten, eten wat uit voorraad is, tafel-bij-het-raam. Bellen (persoonlijk contact) heeft dan vaak de voorkeur.
Maar denk ik mogelijkheden, niet in onmogelijkheden.
Succes!