Jump to content

JanJaap001

Junior
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Vijzelgracht 72, Amsterdam, 1017HL, Netherlands
  • First name
    Jan Jaap
  • Last name
    van Willigenburg
  • Company or organization name
    MAILFOOD
  • Website address
  • How did you find us:
    persbericht

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Ik ben op het moment

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    mij kunnen helpen met het professionaliseren van mijn bedrijf.
    Ervaring hebben met fanchise ondernemingen. Mensen die gevallen zijn en hun misstappen met mij willen delen
  • My opinion about entrepeneurship
    Ondernemerschap is een life-style. Succesvol ondernemerschap is ondernemen met een flinke dosis fun&faith
  • My opinion about innovation
    Is een flinke stap in de richting van succes. Innovatie zorgt voor motivatie
  1. Ik ken je heren achter directondergoed.nl Misschien is het leuk om eens met hen aan tafel te zitten..
  2. Door mond-tot-mond-reclame en netwerken kan je al een eind komen. Je moet je verhaal verkopen aan de juiste mensen. Zo heb ik iemand bij Secondsight.nl warm gemaakt voor mijn idee (zie onderschrift). Hierdoor ben ik in hun weekelijkse nieuwsbrief gekomen. Hierdoor ben ik opgepakt door 6 andere site, en dit is weer opgepakt door anderen. Natuurlijk is het moeiilijk om er tussen te komen, maar je concurent heeft het moeilijk zijn hoofd boven water te houden. Mindere mate van focus voor de klant dus. Mensen zijn snel trouw (lui) aan hun computer leverancier. Maar misschien dat de crisis jou kan helpen. Jij bent namelijk flexibel en kan gerichte aandacht geven aan je klant. Higherlevel is een prima voorbeeld hoe je je idee in de wereld kan helpen. Maar je moet daarvooor wel al weten wat je wilt gaan doen, en het ook durven te delen. je moet opzoek gaan naar mensen die een vinger in de pap hebben en hen zo enthousiastmeren dat zei jou publiciteit (en misschien wel bussines) gunnen. Good luck!
  3. Ik ben het helemaal met Seb eens. Wat mij heel erg heeft geholpen zijn twee tools die je helpen je gedachten op papier te zetten, en die gedachtes weer in actions. mindmappen & smart. Deze tools zijn heel veel op internet te vinden. (ff googlen). Succes!
  4. Waarom tast je niet eerst de markt af met bijvoorbeeld een oplage van bijvoorbeeld 100 stuks, of misschien 50. Dan kan je het prima in Nederland laten doen. Hierdoor heb je wel wat minder marge, maar ook minder risico. Je zegt zelf dat je nog geen ervaring hebt in de mode. Vergeet niet dat dat een hele trendgevoelige en smaakgerichte markt is. Het leuke erbij is dat de kleine oplage ook nog eens zorgt voor een "exclusievere" uitstraling. Je zegt namelijk echte kwaliteit te willen leveren. Op het moment dat blijjkt dat jou smaak en die van de markt dicht bij elkaar liggen zou je kunnen denken aan een aantal van 500 en een stap naar bijv. Turkije/ China kunnen maken. Maar mode is er altijd. Goeie markt om je in te verdiepen, mits jou smaak over te brengen is naar de markt. Succes (ook met het ondergoed)
  5. Nael, Ik heb laatst iemand leren kennen die zelf een kinderkleding lijn aan het opstarten is. http://www.fraenk.nl/ Ze is net begonnen misschien kan zei met je meedenken. Als je het wilt kan ik jullie aan elkaar voorstellen. Wie weet heb je er wat aan.
  6. Ja dat meen ik. Maar ik spreek alleen uit mijn ervaring in de markt.. Daarom eindigde ik ook met: denk in mogelijkheden en niet in onmogelijkheden..
  7. Beste Marvin, Ik ben zelf net begonnen met www.mailfood.nl en heb al veel ervaring (lees: +10 jaar in de horeca) Je ideeen zijn opzich wel praktisch maar ik ben bang dat ik bij beide een grote uitdaging voor je heb. het just-eat idee: Klinkt leuk maar ik ben bang voor je dat je toch met hen moet concereren. Waar hun aanbod groter is, dus meer inkomst-kanalen, en dus groter marketingbudget. Just-eat bestaat al een tijdje maar sinds 1 jaar zijn zij groter geworden door veel geld te besteden aan marketing. Ik heb zelf met hun aan tafel gezeten voor mailfood. Dus dit is al een moeilijk punt. Daarnaast is het voor hun heel makelijk om een xtra-keuze(pagina) op de site te maken. Fast-food-Luxery-food. Het idee is mogelijk maar vooral qua marketing(uitgaven) zeer uitdagend. Het "boek-een-tafel-idee" : In eerste instantie was ik helemaal weggeblazen door dit idee. Vooral het mobiel bestellen!! Maar helaas heb je een praktisch probleem. Zoals ik al zei heb ik (veel )horecaervaring. In alle bedrijven waar ik heb gewerkt werken ze met pen en papier. Soms is er een digitaal reserverings-systeem ernaast. Maar op het moment dat ze binnenlopers hebben wordt dit nooit bijgehouden. De kelner heeft het systeem dan in zijn hoofd. Je zou dus een systeem moeten ontwikkelen dat de gastheer practische (en snelle) ondersteuning geeft hiermee. Verder zijn er nog obstakel betreffende gastvriendelijkheid: dieeten, eten wat uit voorraad is, tafel-bij-het-raam. Bellen (persoonlijk contact) heeft dan vaak de voorkeur. Maar denk ik mogelijkheden, niet in onmogelijkheden. Succes!
  8. De maaltijd is sous-vide gekookt. Dat wil zeggen dat het eten wordt gegaard in een vacuumomgeging. Zit het er lekker uit? Het moet door de brievenbus. Het zit er niet uit als een vers opgemaakt bord. Maar na het opwarmen ziet het er juist lekker uit. Door dat het sous-vide is gegaard behoud je al je kleuren en geuren (en smaak, vitamine en minerale en natuurlijke vochten.
  9. Bedankt voor je reactie. Vegetarische gerechten worden nu ontwikkeld/ gemaakt (onwikkeld klinkt niet zo smakelijk). Deze willen wij per juli toevoegen aan ons assortiment. We zullen beginnen met 1 vegetarische gerecht en later uitbreiden naar meer.
  10. Ga ik ook zeker doen. Hoe kom je er overigers bij dat het niet nieuw is. Ik ben het zelf nog niet tegengekomen. Bedankt voor je reacties. Als de verkoop van je product dusdanig gekoppeld is aan de kwaliteit van je website dan zou ik als ik jou was toch eens overwegen om een website te laten bouwen. Ik vrees dat het nu stuk kan lopen op heel goed idee (overigens niet nieuw) maar matige uitvoering. En dat is jammer.
  11. Eerst even de kneepjes onder de knie krijgen in Amsterda. Daarna zou het mooi zijn om zelf te kunnen opstarten R'dam, Eindhoven, Den-Haag, Utrecht. En daarna stap 3 franchise.. Maar het ligt zeker in het vooruitzicht.
  12. Bedankt voor je reactie.. Op mijn site staat het onderstaande schema. •Bestellingen tussen 09:00 en16:00 worden bezorgd voor 17:30 •Bestellingen tussen 16:00 en 17:30 worden bezorgd voor 19:00 •Bestellingen tussen 17:30 voor 19:00 worden bezorgd voor 20:30 Verder kunnnen maaltijden makkelijk 2 uur uit de koeling liggen ook bij een temp van 30 graden. De maatlijden worden namelijk bezorgd in een licht geisoleerde envolop. Deze zorgt voor een langere houdbaarheid als ook het onvangen van de "val" quote author=JeeGee link=board=26;threadid=25594;start=30#msg229086 date=1244446575] Ik weet niet of het al ter sprake is gekomen, maar kun je deze maaltijden wel enige tijd zomaar ongekoeld (in de brievenbus) bewaren? Stel dat ik om 0900 bestel, de maaltijd wordt al om 1100 geleverd en wil deze pas om 1730 nuttigen (en ben ook pas op dit tijdstip in de gelegenheid om deze uit m'n brievenbus te halen), dit i.c.m. een buitentemperatuur van 30 graden. Kan dit zomaar? Is dit geen probleem?
  13. Dank je wel voor je snelle reactie. de website is gemaakt, via mijnwebwinkel.nl. De indeling is hierdoor zeer statisch. De "call to action"-knoppen zijn bijvoorbeeld niet groter te maken. En de links achter bijvoorbeeld het menu (je wilt meteen bestellen) staat vast. Ik moet helaas nu achter de bar gaan staan, maar ik zou het graag gelijk aanpakken. Het menu heb ik aangepast. Bedankt voor de tips!!! Meer tips altijd welkom!
  14. Hallo, Ik ben 1 mei MAILFOOD begonnen. Een eigenzinnig en eigentijds idee. Iedereen is super enthousiast waaronder ook de zo genoemde experts. MAILFOOD leverd maaltijden door de brievenbus. Voordeel is dat je dus niet thuis hoeft te zijn. Het zijn echt heerlijke maaltijden die alleen nog maar opgewarmd moeten worden. Zie link in handtekening. Nu heb ik in een maand meer dan 1.000 bezoekers gehad. Meerder site (o.a. second sight.nl, bright.nl &idealize.nl) hebben het idee opgepakt en er aandacht aan besteed. Succes hangt in de lucht. De bezoekers zien gemiddeld 6,5 pagina's. Wat volgens mij best wel laat zien dat er interesse is. Maar ze nemen die laatste stap nog niet: Bestellen. Heeft iemand tips, aanwijzingen of misschien ooit het zelfde meegemaakt? Ik hoor het graag! Alvast bedankt <1 link in je handtekening is genoeg, hoeft niet nog eens in je bericht.>
  15. Voor mij was het het eerste netwerkevent. In een woord: Fantastisch! CASE (minor ondernemerschap HvA) , Martin Haring en Edo van Santen bedankt! Zeer inspirerend en ik heb echt heel veel leuke en interessante mensen ontmoet. Veel geleerd en opgepakt. Mij gaan jullie zeker vaker tegenkomen! Jan Jaap www.mailfood.nl
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept