Ik heb drie BV's. Een Holding die 100% eigenaar is van een IP-BV die 100% eigenaar is van een Werkmaatschappij BV. Ik ben zelf DGA van de Holding en verloon mijzelf hieruit.
Mijn vraag is hoe ik het handigste maar voorals fiscaal toegestaan de winsten uit de onderste BV naar boven kan doorsluizen.
Mag ik een managementovereenkomst opstellen tussen de Holding en de IP BV waarin een management fee wordt bedongen die afhankelijk is van de winst van de IP BV?
En eenzelfde construct tussen de IP BV en de Werkmaatschappij?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
peterdeb
peterdeb
Ik heb drie BV's. Een Holding die 100% eigenaar is van een IP-BV die 100% eigenaar is van een Werkmaatschappij BV. Ik ben zelf DGA van de Holding en verloon mijzelf hieruit.
Mijn vraag is hoe ik het handigste maar voorals fiscaal toegestaan de winsten uit de onderste BV naar boven kan doorsluizen.
Mag ik een managementovereenkomst opstellen tussen de Holding en de IP BV waarin een management fee wordt bedongen die afhankelijk is van de winst van de IP BV?
En eenzelfde construct tussen de IP BV en de Werkmaatschappij?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/63618-winst-afromen-uit-werkmaatschappij/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag