Stef van der Veldt Geplaatst: 13 februari 2020 Stef van der Veldt 5 0 Geplaatst: 13 februari 2020 Hi all, Ik heb een vraag omtrent de terhandstelling van garantie aan (B2C). Aan wat voor eisen moet een verkoper voldoen voor de terhandstelling van de garantieregeling aan consumenten? Is het mogelijk om op een verpakking een QR code/link te plaatsen welke verwijst naar de garantieregeling? Ik hoor het graag! MVG Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/64035-terhandstelling-garantie-aan-consumenten/ Delen op andere sites More sharing options...
0 Frank v C Geplaatst: 13 februari 2020 Frank v C 136 1 54 Geplaatst: 13 februari 2020 Wil je met je garantie de rechten van de consument uitbreiden of juist inperken? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/64035-terhandstelling-garantie-aan-consumenten/#findComment-618307 Delen op andere sites More sharing options...
0 svenh Geplaatst: 13 februari 2020 svenh 252 1 15 Geplaatst: 13 februari 2020 Op de verpakking vermelden is te laat, net als op de factuur. Je moet ze ter handstellen voor de klant bsluit de overeenstemming aan te gaan. Ik vermoed dat de rechter een qr code niet zal aanmerken als ter hand stellen, er zijn genoeg practische redenen waarom een klant die niet kan lezen. Ze moeten [nu] meteen gelezen kunnen worden, voor de klik van ik bestel. Volgens Arnoud Engelfried hoeft er trouwens geen vinkje geplaatst te worden om aan te geven dat de klant ze heeft gelezen. Duidelijk er op wijzen plus een duidelijke link naar de tekst is voldoende. Multiplex op zijn mooist: https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk: Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/64035-terhandstelling-garantie-aan-consumenten/#findComment-618310 Delen op andere sites More sharing options...
0 Stef van der Veldt Geplaatst: 13 februari 2020 Auteur Stef van der Veldt 5 0 Geplaatst: 13 februari 2020 24 minuten geleden, Frank v C zei: Wil je met je garantie de rechten van de consument uitbreiden of juist inperken? Beste Frank, Hiermee willen we een extra commerciele garantie aanbieden bovenop de wettelijke garantie Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/64035-terhandstelling-garantie-aan-consumenten/#findComment-618311 Delen op andere sites More sharing options...
0 Frank v C Geplaatst: 13 februari 2020 Frank v C 136 1 54 Geplaatst: 13 februari 2020 Een extra garantie is een extraatje. Het moment van vermelden dat er extra garantie is, doet dan ook niet ter zake. Hoogstens uit commercieel oogpunt dat je er meer nadruk op wilt leggen. Dan is het minder logisch dat een consument het pas na de aankoop weet. Bij het te laat meedelen aan de consument kan hij in het algemeen een beroep erop doen dat het hem niet tijdig genoeg is medegedeeld. Als hij daarvoor kiest, kan hij dan de regeling van de garantie buiten werking stellen. Het gevolg daarvan is dat hij geen recht meer heeft op zijn garantie. Aangezien die garantie een extra recht is, verliest hij daarmee een recht. Dit zullen niet veel consumenten doen. .iteraard behoudt hij zijn wettelijke rechten, maar die wilde je ook niet afnemen. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/64035-terhandstelling-garantie-aan-consumenten/#findComment-618315 Delen op andere sites More sharing options...
Stef van der Veldt
Stef van der Veldt
Hi all,
Ik heb een vraag omtrent de terhandstelling van garantie aan (B2C).
Aan wat voor eisen moet een verkoper voldoen voor de terhandstelling van de garantieregeling aan consumenten?
Is het mogelijk om op een verpakking een QR code/link te plaatsen welke verwijst naar de garantieregeling?
Ik hoor het graag!
MVG
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/64035-terhandstelling-garantie-aan-consumenten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag