Het hangt ook af van je businessplan.
Als je graag in de "crisis" diensten gaat zitten, dan is een goede vindbaarheid mogelijk handig via google.
Voor meer reguliere werkzaamheden zal inderdaad via-via reclame vaak belangrijker zijn.
Nadeel hiervan is dat het "langzaam" groeit.
Voordeel is dat als het loopt, het vaak blijft lopen. Ik ken bedrijven in de bouw die niets doen aan reclame en omkomen in het werk: de naam op de werkbus is al voldoende en verder gaat het via-via. Een tevreden klant is de beste reclame.
Een nette website is zeker een pre, ook omdat mogelijke klanten op de website gaan kijken wie ze misschien gaan bellen/e-mailen. Een paar pagina's met de types werkzaamheden die je doet (en waar je je ook op wilt richten), misschien wat foto's van soort werk. En een foto van jou of medewerkers in "actie"
Een valkuil bij een dergelijke website is dat er alleen "gave" projecten op gezet worden. Ik heb alle begrip dat een klus voor bedrijf X meer aanspreekt, of 100 woningen voor woningcorporatie X. Maar ik als klant zie dan niet mijn klus bij een dergelijke bedrijf uitgezet worden. Dan is mijn (kleine) klus immers niet gebruikelijk en mogelijk ook niet interressant.
Volledig andere suggestie: waarom niet een kleine advertentie in het plaatselijke huis-aan-huis blad van het gebied waar je werkzaam wilt zijn? Of eventueel een paar keer een flyer in het folderpakket?