Ik had een kleine vraag waarop ik hoop een antwoord te krijgen. Heb al een groot deel van het internet gehad maar zie overal andere antwoorden.
Sinds 2 maanden verkoop ik mijn producten op Bol.com. De verkoopprijzen zijn inclusief BTW geeft Bol.com aan.
Vervolgens krijg ik een factuur van de verkoopprijs met daarbij 0% btw aangezien ik die af dien te dragen.
Mijn vraag: Hoe berekening ik nu correct de BTW? Stel de verkoopprijs is €100
1. €100 * 21% = €21 btw
2. €100 * 21 / 121 = €17,35 btw
Ik ben altijd uitgegaan van optie 2 aangezien de verkoopprijs op Bol.com al inclusief BTW is, deze dient alleen nog door mij afgedragen te worden. Op het internet lees ik echter veel verschillende reacties, ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen :)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MattieM
MattieM
Hi,
Ik had een kleine vraag waarop ik hoop een antwoord te krijgen. Heb al een groot deel van het internet gehad maar zie overal andere antwoorden.
Sinds 2 maanden verkoop ik mijn producten op Bol.com. De verkoopprijzen zijn inclusief BTW geeft Bol.com aan.
Vervolgens krijg ik een factuur van de verkoopprijs met daarbij 0% btw aangezien ik die af dien te dragen.
Mijn vraag: Hoe berekening ik nu correct de BTW? Stel de verkoopprijs is €100
1. €100 * 21% = €21 btw
2. €100 * 21 / 121 = €17,35 btw
Ik ben altijd uitgegaan van optie 2 aangezien de verkoopprijs op Bol.com al inclusief BTW is, deze dient alleen nog door mij afgedragen te worden. Op het internet lees ik echter veel verschillende reacties, ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen :)
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/64366-bolcom-btw-berekening-over-verkopen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag