• 0

Netwerk lunchbonnen

Ik zit nog met een paar ideeën tussen mijn oren waar ik eigenlijk wel eens vanaf zou willen. Het heeft met netwerken te maken.

 

Hoe zou je het vinden als je op een website:

- een lunchbon kunt kopen en gelijktijdig iemand kunt vragen om mee te gaan lunchen. Degene die de bon koopt betaald de lunch.

 

- je kunt je dus enerzijds aanmelden dat je beschikbaar staat om te gaan lunchen en anderzijds kun je iemand uit nodigen om te gaan lunchen.

 

Lunchbonnen hebben een scherp tarief en te besteden in een aantal horeca gelegenheden waar we van te voren deals mee maken.

 

Doel: zakelijk netwerken, lunchtijd benutten voor opdoen van nieuwe contacten.

 

Uitgangspunten:

- Simpele website

- Puur alleen voor zakelijke gesprekken

- Na de lunch wordt een feedback verwacht van beide personen zoals

resultaat gesprek, Wat kon hij/zij beter doen. etc..

 

Wie helpt me van dit idee af en/of kan me helpen met de uitvoering zonder inmens te hoeven investeren, eventuele opbrengsten worden naar verhouding verdeelt onder de uitvoerende, deelnemers en goede doelen.

 

Idee heeft nog meer features, later hier meer over...

 

Klopt mijn idee? Is dit haalbaar?

Zou jij als ondernemer wel eens willen lunchen met iemand die je op een site kunt opzoeken?

 

Waar zouden we nog meer om moeten denken?

Bestaat een soortgelijk initiatief al? Vast wel.

 

Perry

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Paar investeerders en geldzoekenden met een techneut aan een (sta)tafel lijkt me wel aardig idee. Geef de tafels een thema om het gesprek op gang te helpen...

 

 

 

Voor die ervaring kun je op de Holland Innovation terecht ;)

 

Ik ben het met Willem eens dat het niet geheel een blind date moet zijn, ben toch erg benieuwd hoe je de match erachter tot stand wil brengen....

@Annedien: het leukste blijft een aannemer trakteren op een broodje mortadella met augurk en oude kaas..... of een boterham oude kaas met vruchtenjam.... die mannen uit de bouw zijn alleeeeeeen maar zachte witte bolletjes met kaas en ham gewend....

Link naar reactie
  • 0
Voor die ervaring kun je op de Holland Innovation terecht

Dat was ook de 'oorzaak' van deze brainwave. Ik maak het aanmeldsysteem voor die beurs en las Nils z'n post over matchen met 'love gettys'. En tja waar je mee bezig bent bepaald blijkbaar de richting van brainwaves bij nieuwe ideeën ;D Maar ik denk dat er nog best wat 'sociaal smeermiddel' bij kan.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met Willem eens dat het niet geheel een blind date moet zijn, ben toch erg benieuwd hoe je de match erachter tot stand wil brengen....

 

Nou, idee groeit steeds meer naar een eetclub dan een date site:-) Een soort ontdekkingstocht naar alle lunchrooms in Nederland...Ja een wikki over broodjes!!!

 

Nee, nog even het belangrijkste probleem dat ik feitelijk denk te willen gaan oplossen is:

- Op een ad hoc basis met iemand een gesprek kunnen hebben op het moment dat je ergens staat en het eigenlijk te laat is om naar de zaak terug te gaan en te vroeg om naar huis te gaan. Zo zijn er wel een aantal momenten te bedenken waarbij we allemaal wel eens denken, tjeetje ik sta nu in de file, duurt nog wel half uur, de afspraak waar ik heen zou gaan is al verlopen, als ik nu eens kon zien of er niet nog iemand in de file staat waarmee we een positief gesprek kan hebben in het eerst volgende wegrestaurant. Oftwel, je zend een smsje, belt een kantoor of verzend een e-mail en je geeft op:

- wie je bent

- wat je doet

- waar je staat

en dat je over 10 minuten in het aan komende wegrestaurant wel een bak koffie wil drinken met iemand die het misschien leuk vind om jouw activiteiten aan te horen en die jij misschien ook kan helpen. Kwaliteit van de matches zullen niet hoog zijn, maar waarschijnlijk altijd nog beter dan dat je een dag bent wezen speednetwerken.

 

Een tweede wens, maar dat is een wat meer maatschappelijk issue dat we in nederland het fenomeen netwerken nog beter onder de knie krijgen. Een ieder beter begrijpt wat het is en hoe het je kan helpen.

Door afspraken gemakkelijk tot stand te laten komen, kam men veel oefenen en ook goed leert inschatten om een afspraak al of niet met iemand aan te gaan.

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

Wacheffe, niks concept, techniek en innovatie! Het moet natuurlijk met GPS/GSM/WLAN/Bluetooth/RFID/Donner-enkelband 8)

 

Een 0900-nummer dat je kan bellen en dat dan zegt "Die en die is op dit moment binnen 5 kilometer van uw locatie en hij/zij wil graag kennismaken met ...".

 

Dan krijg je een euro per gesprek ofzo, ook als er niemand in de buurt is ;)

Link naar reactie
  • 0
Op een ad hoc basis met iemand een gesprek kunnen hebben op het moment dat je ergens staat en het eigenlijk te laat is om naar de zaak terug te gaan en te vroeg om naar huis te gaan.

Waarom dan gelijk een meeting 'in real life' die ook nog eens zo lang moet duren als een lunch? In de context die je noemt zou een aantal telefoonnummers van potentiele matches die ik even kan bellen met de vraag 'stoor ik? nee, ik zag dat je bezig bent met...' al interessanter zijn. Al was het maar omdat ik een niet interessant gesprek kon afkappen (zonder bot te zijn) met de opmerking 'tje wat vliegt de tijd, ik ben al weer binnen de bebouwde kom, beetje lastig voor de concentratie om te bellen. Bel je binnenkort terug'.

Link naar reactie
  • 0

, ik ben al weer binnen de bebouwde kom, beetje lastig voor de concentratie om te bellen. Bel je binnenkort terug'.

 

Daar is ook weer wat voor te zeggen. Als dat zo zijn, zou je de hele dag aan de telefoon kunnen hangen, wel dure minuutjes, maar kan..mmm schiet nu van allles door mijn hoofd:-)

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad die match blijft belangrijk.Dat is niet eenvoudig en hoe meer match wensen hoe complexer en technischer het hele verhaal weer wordt.

 

Ik kan de volgende opties bedenken:

 

1. Een van te voren akkoord actie.

De initiatiefnemer en degene die benaderd wordt (of dat nou per e-mail, sms, telefoon of rooksignalen is, blijft even het zelfde), krijgen eerst van elkaar te zien met wie ze in verbinding worden gebracht (die verbinding maken doet dus een automatisch match systeem) . Vervolgens kunnen beide daar een ja of nee opgeven) Dat is dus even een heen en weer gebabbel. Wil jij met die praten? En jij met die? Zo ja, verbinding leggen. Uiteraard krijgen beide partijen te zien wie wie is. Degene die belt betaald.

 

2. Matchen op functie en lid van forums of andere groepen

Tijdens registratie om hier aan deel te nemen, geeft men op met wat voor mensen men in contact wil treden. Bijvoorbeeld:

- Op welke forums moet het contact actief zijn?

- Welke clubs moet het lid zijn? (Rotary club x, ICQ groep Y etc..)

( Het systeem wordt dan ook gelijk als een faciliterende dienst aan die groepen aangeboden).

- Eventueel hoe lang moet de persoon al lid zijn? (langer dan een jaar of juist nog maar minder dan 3 maanden?

- Eventueel bedrijfsacitiviteiten, maar dan gaan we volgens mij al uitglijden, want idee is dat juist het matchen van verschillende bedrijfsactiviteiten het zo interessant maakt).

- functie (ondernemer, sales, marketing) volgens mij ook niet echt van belang.

- spreektaal.

 

Kortom matchen blijft erg moeilijk en zal je juist eerder met verkeerde mensen in aanraking brengen dat dat je het geheel spontaan laat gebeuren. Je moet wel de kans krijgen om het tijdig uit te zetten.

 

Misschien grappig te vertellen dat de laatste contacten die mij new business gaven is gekomen door een gesprek met een moeder van een schoolvriendje op het schoolplein. Zonder dit gesprek had ik nooit zo''n mooie vakantie in Tjechië gehad en had ik ook niet de oppertunities gezien die daar aanwezig zijn. Zo zie je maar dat ook op het schoolplein of langs het voetbalveld spontaan dingen kunnen ontstaan die je van te voren nooit had kunnen voorzien. Wat dat betreft zie ik liever niet dat iemand mensen voor mij staat te matchen dan wel.

 

Laat iedereen maar voorbij komen, wel op tijdstippen als het mij uitkomt en als ik daardoor zo nu en dan nog uitgenodigd wordt voor een lunch ook, heb je toch een mooi leven:-)

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Al was het maar omdat ik een niet interessant gesprek kon afkappen (zonder bot te zijn) met de opmerking het excuus.

 

Eén van de problemen van lukraak netwerken is dat je niet van je 'match' afkomt.

Dat is toch geen netwerkprobleem, maar een assertiviteitsprobleem? ;)

 

Maareh, Perry, ik denk dat je met je mobile social software gedachtengoed nog wel eens bovenop een binnenkort veel hottere hype zou kunnen zitten dan je denkt-- vooral als je daar een goeie businesscase uitstampt.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dit laat inderdaad precies zien wat je omschrijft, maar dan voor prive-leven.... leuke site...

over dat matchen: openbc kent natuurlijk ook een systeem waarbij matches en zoekacties tot stand komen: je kunt keywords opegeven, je kutn de relaties van je relaties inzien.... of je op goed geluk rondzoeken.

 

Zo zou je natuurlijk ook kunnen kiezen op welke niveau je de matches tot stand wil laten komen: aangegeven vakgebieden, kennissen van je relaties, of alle beschikbare personen.....

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een prachtig idee. Een soort 'gapfiller'. Als ik even naar mezelf kijk, vind ik het online én offline altijd het lastigste om die eerste stap naar een gesprek te zetten. Die drempel haal je met dit concept dus eigenlijk al weg want de eerste zinnen van het eventuele gesprek zullen gevuld zijn met 'oh wat fijn dat je even tijd had' en dan loopt het motortje vanzelf verder.

 

Daarnaast kan je er natuurlijk wel een punt van maken om de lunchplekken te selecteren op soort eten, kwaliteit etc. Als die restaurantjes c.q. snackbars te enthousiasmeren zijn zijn er misschien nog wel aardige kortingen /premies te bedingen.

Hoewel ik eigenlijk denk dat het niet eens broodnodig is om iets met die restaurants te doen. Als je de mensen maar bij elkaar kan brengen dat ze desnoods zelf een tentje erbij zoeken. Die onduidelijkheid over het betalen dan maar op de koop toenemen (Annedien ik herken dat, bah)

 

Persoonlijk zou ik inderdaad als er een afspraak vervalt of ik heb anderszins een 'gat' wel een sms-je sturen om eens te kijken of ik dat gat nuttig op kan vullen met een verwante ziel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.