ik kreeg een aantal reacties op deze posting waarin ik de door ons ontwikkelde virtuele vertegenwoordiger had genoemd. daarom een tipje van de sluier.
eerst even de situatie: de opdrachtgever is een groothandel in verbruiksartikelen voor de detailhandel. de groothandel beheert zelf de voorraad bij hun afnemers, maw zij zorgen er voor dat de detaillist nooit misgrijpt. dat is hun propositie en daar viel in dit kader niet aan te tornen.
de vertegenwoordigers bezoeken de afnemers iedere x aantal weken om de aanwezige voorraad te bepalen en aanvulorders te noteren. best wel routinematig werk. dat kost alleen zoveel tijd dat de vertegenwoordigers onvoldoende toekomen aan de aqcuisitie van nieuwe klanten.
oplossingen hiervoor zoals kan-ban achtige systemen zijn kosten-baten niet interessant, of stellen te hoge technische eisen, of vragen te veel tijdsbeslag van de afnemer. extreem hoge voorraden neerzetten geeft teveel kapitaalbeslag of is niet mogelijk door ruimtegebrek.
wij hebben daarom een slim rekenmodel ontwikkeld op basis van historische gegevens, instellingen per klant en product, en vooral een flinke dosis gezond verstand. het model berekent de verwachte aanwezige voorraad product, de verwachte behoefte in de komende x weken en de benodigde aanvulorders. we hebben gemeten dat 95% van de berekende aanvulorders goed zijn.
het rekenmodel staat op onze server en de groothandel kan er via internet gebruik van maken, als ware het een ASP constructie. zij hebben dus zelf geen aanvullende hardware of software hoeven installeren.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
msteer
msteer
ik kreeg een aantal reacties op deze posting waarin ik de door ons ontwikkelde virtuele vertegenwoordiger had genoemd. daarom een tipje van de sluier.
eerst even de situatie: de opdrachtgever is een groothandel in verbruiksartikelen voor de detailhandel. de groothandel beheert zelf de voorraad bij hun afnemers, maw zij zorgen er voor dat de detaillist nooit misgrijpt. dat is hun propositie en daar viel in dit kader niet aan te tornen.
de vertegenwoordigers bezoeken de afnemers iedere x aantal weken om de aanwezige voorraad te bepalen en aanvulorders te noteren. best wel routinematig werk. dat kost alleen zoveel tijd dat de vertegenwoordigers onvoldoende toekomen aan de aqcuisitie van nieuwe klanten.
oplossingen hiervoor zoals kan-ban achtige systemen zijn kosten-baten niet interessant, of stellen te hoge technische eisen, of vragen te veel tijdsbeslag van de afnemer. extreem hoge voorraden neerzetten geeft teveel kapitaalbeslag of is niet mogelijk door ruimtegebrek.
wij hebben daarom een slim rekenmodel ontwikkeld op basis van historische gegevens, instellingen per klant en product, en vooral een flinke dosis gezond verstand. het model berekent de verwachte aanwezige voorraad product, de verwachte behoefte in de komende x weken en de benodigde aanvulorders. we hebben gemeten dat 95% van de berekende aanvulorders goed zijn.
het rekenmodel staat op onze server en de groothandel kan er via internet gebruik van maken, als ware het een ASP constructie. zij hebben dus zelf geen aanvullende hardware of software hoeven installeren.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6492-virtuele-vertegenwoordiger/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag