• 0

ik kreeg een aantal reacties op deze posting waarin ik de door ons ontwikkelde virtuele vertegenwoordiger had genoemd. daarom een tipje van de sluier.

 

eerst even de situatie: de opdrachtgever is een groothandel in verbruiksartikelen voor de detailhandel. de groothandel beheert zelf de voorraad bij hun afnemers, maw zij zorgen er voor dat de detaillist nooit misgrijpt. dat is hun propositie en daar viel in dit kader niet aan te tornen.

 

de vertegenwoordigers bezoeken de afnemers iedere x aantal weken om de aanwezige voorraad te bepalen en aanvulorders te noteren. best wel routinematig werk. dat kost alleen zoveel tijd dat de vertegenwoordigers onvoldoende toekomen aan de aqcuisitie van nieuwe klanten.

 

oplossingen hiervoor zoals kan-ban achtige systemen zijn kosten-baten niet interessant, of stellen te hoge technische eisen, of vragen te veel tijdsbeslag van de afnemer. extreem hoge voorraden neerzetten geeft teveel kapitaalbeslag of is niet mogelijk door ruimtegebrek.

 

wij hebben daarom een slim rekenmodel ontwikkeld op basis van historische gegevens, instellingen per klant en product, en vooral een flinke dosis gezond verstand. het model berekent de verwachte aanwezige voorraad product, de verwachte behoefte in de komende x weken en de benodigde aanvulorders. we hebben gemeten dat 95% van de berekende aanvulorders goed zijn.

 

het rekenmodel staat op onze server en de groothandel kan er via internet gebruik van maken, als ware het een ASP constructie. zij hebben dus zelf geen aanvullende hardware of software hoeven installeren.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6492-virtuele-vertegenwoordiger/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even kort door de bocht. ;)

 

Je hebt dus het gebrek aan inkoopinzicht van de detaillist in een rekenmodel gepropt.

 

Geeft het systeem ook adviezen aan de leverancier,detaillist.

In de trend van U heeft x flessen koffiemelk besteld, deze week hebben wij een persoonlijke aanbieding van voorverpakte koekjes.

Kun je mooi automatsich zelf ook de eigen voorraad op peil houden als blijkt dat de statistieken aangeven dat er even minder voorverpakte koekjes verkocht worden.

Om maar eens wat te noemen.

 

  • 0

Je hebt dus het gebrek aan inkoopinzicht van de detaillist in een rekenmodel gepropt.

 

nee, het gebrek aan tijd ;D en daarmee het behoud van zijn/haar relatie en het zien opgroeien van zijn/haar kinderen.

 

Geeft het systeem ook adviezen aan de leverancier,detaillist.

In de trend van U heeft x flessen koffiemelk besteld, deze week hebben wij een persoonlijke aanbieding van voorverpakte koekjes.

Kun je mooi automatsich zelf ook de eigen voorraad op peil houden als blijkt dat de statistieken aangeven dat er even minder voorverpakte koekjes verkocht worden.

Om maar eens wat te noemen.

 

dat zijn inderdaad mogelijke vervolgstappen, maar we doen het stapje voor stapje. als we op dat niveau aankomen noemen we het wel de virtuele marketeer. (die domeinkapers hebben het nog druk vandaag)

  • 0

...toevoeging (volgens mij) :

 

De verkopers van de groothandel hebben nu meer tijd voor acquisitie, omdat zij door jullie model sneller weten wat de aanvulling voor een detaillist moet zijn.

 

Knap stukje werk !

  • 0

...toevoeging (volgens mij) :

 

De verkopers van de groothandel hebben nu meer tijd voor acquisitie, omdat zij door jullie model sneller weten wat de aanvulling voor een detaillist moet zijn.

 

op dit moment maken ze betere bestellingen met behulp van het rekenmodel. ze zien minder over het hoofd, lege dozen worden nog al eens weggegooid. dat betekent meer omzet. de tijdswinst is nu nog marginaal. dus wel effectiever maar nog niet veel efficienter.

 

we gaan het op korte termijn zo doen dat de vertegenwoordiger de detaillist minder gaat bezoeken. de ene keer de vertegenwoordiger, de andere keer maakt het rekenmodel de bestellingen op. dan wordt het wel flink efficienter. dat betekent dat er een berg tijd vrijkomt. dat wordt gestoken in acquisitie.

  • 0

...toevoeging (volgens mij) :

 

De verkopers van de groothandel hebben nu meer tijd voor acquisitie, omdat zij door jullie model sneller weten wat de aanvulling voor een detaillist moet zijn.

 

Knap stukje werk !

 

Ook niet onbelangrijk, minder nee verkopen aan de klant.

Één keer nee verkopen, kan betekenen dat de klant niet meer terug komt.

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    5 leden, 61 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.