Sinds een aantal maanden ben ik bezig met de ontwikkeling van een social media platform. Hiervoor heb ik een ervaren full-stack developer benaderd die dit tot werkelijkheid kan bewerkstelligen. Samen met deze developer, zijn wij eigenaar van het 'bedrijf'. Het ontwikkelen gaat nu onwijs soepel, echter ben ik op bedrijfskundig gebied momenteel een beetje verdwaald. Wat is wijsheid?
Huidige fase:
Wat er nu ontwikkeld is:
Naam product
Logo/Huisstijl
UI/UX design/prototype
Product backlog van de website/app ontwikkeling
Business model canvas
Wat er nu in ontwikkeling is:
Minimum viable product
Wat er nog besloten en ontwikkeld moet worden (hier weet ik nog niks van af):
Plan van aanpak
Het strategisch plan
Het financieel plan
Het commerciële plan
Verwachtte bronnen inkomstenstroom:
Google Adsense
Online-advertentie via eigen platform
Mijn expertise is branding, grafisch vormgeving en delen van marketing (doelgroep, positionering). Waar ik nog niet genoeg over weet is bedrijfsstrategie, financiën, juridisch en fiscaliteit. Ik weet niet wanneer ik wat moet doen. Ook weet ik niet de prijzen van wat Google AdSense normaliter uitkeert per view/click.
Wat doe ik vanaf hier? Welke boeken kan ik hier het best over lezen? Wie benader ik hiervoor? Op welke volgorde pak ik dit aan?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Kees96
Kees96
Hi forum,
Sinds een aantal maanden ben ik bezig met de ontwikkeling van een social media platform. Hiervoor heb ik een ervaren full-stack developer benaderd die dit tot werkelijkheid kan bewerkstelligen. Samen met deze developer, zijn wij eigenaar van het 'bedrijf'. Het ontwikkelen gaat nu onwijs soepel, echter ben ik op bedrijfskundig gebied momenteel een beetje verdwaald. Wat is wijsheid?
Huidige fase:
Wat er nu ontwikkeld is:
Wat er nu in ontwikkeling is:
Wat er nog besloten en ontwikkeld moet worden (hier weet ik nog niks van af):
Verwachtte bronnen inkomstenstroom:
Mijn expertise is branding, grafisch vormgeving en delen van marketing (doelgroep, positionering). Waar ik nog niet genoeg over weet is bedrijfsstrategie, financiën, juridisch en fiscaliteit. Ik weet niet wanneer ik wat moet doen. Ook weet ik niet de prijzen van wat Google AdSense normaliter uitkeert per view/click.
Wat doe ik vanaf hier? Welke boeken kan ik hier het best over lezen? Wie benader ik hiervoor? Op welke volgorde pak ik dit aan?
Ik hoor graag van jullie!
Met vriendelijke groet,
Kees
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/65402-websiteapp-ontwikkeld-hoe-nu-verder/Aanbevolen berichten
22 antwoorden op deze vraag