• 0

Ideal per 3 oktober (?)

Zojuist per mail, vers van de pers:

 

===

Eerder dit jaar gaf u via internet blijk van uw interesse in IDEAL. ABN AMRO is samen met de andere

banken aan de slag gegaan om het IDEAL protocol te realiseren en te testen. Inmiddels zijn alle voorbereidingen afgerond en kunnen wij u melden, dat IDEAL vanaf 3 oktober landelijk geïntroduceerd

zal worden. Vanaf begin oktober nemen onze adviseurs contact met u op om u nader te informeren over

IDEAL en onze nieuwe Internetkassa en de IDEAL Only kassa bij u te introduceren.

 

 

Bijgaand treft u algemene informatie aan over IDEAL en de Internetkassa.

===

 

Ik ben erg benieuwd of het er nu eens van gaat komen, en dan vooral naar de kosten en technische vereisten.. is er al iemand aan het bouwen?

Ideal.txt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn bedrijf heeft iDEAL marketing campagne gemanaged in opdracht van Rabobank. Ik wil mijn praktijkervaringen delen (veel feiten, weinig emoties:-)

 

Op dit moment heeft Rabobank meer dan 400 webwinkels die hun iDEAL transacties via Rabobank afrekenen. Kijk voor het overzicht op het Rabo iDEAL winkelplein (www.idealwinkelplein.nl).

 

Zowel grote webwinkels (Conrad, Central Point, Kijkshop, Dixons, NS) als kleine webshops kiezen voor iDEAL via Rabobank. Ik denk omdat zij naast iDEAL ook creditcards willen accepteren, en dan voor Rabo Internetkassa kiezen. Of omdat zij geen zin hebben om iDEAL zelf in hun website te integreren, en dan voor iDEAL Kassa kiezen (een goedkopere Kassa zonder creditcards). In dit geval is Rabobank niet duurder (goedkoper) dan ING en ABN AMRO. De laatste bank heeft inmiddels haar tarieven gewijzigd - die stapte over van percentages naar de flat fee.

 

Volgens mijn informatiebronnen werkt iDEAL goed - ik hoorde weinig klachten (eigenlijk geen) van webwinkels over hoe het systeem werkt. Webwinkeliers klagen vooral over ondersteuning door de banken. Er is uiteraard weinig support als men voor de zelfimplementatie van iDEAL kiest. Dit zou veel beter kunnen.

 

De consumenten betalen zonder problemen met iDEAL. Zij betalen in de bekende internetbankieren omgeving en hoeven niets nieuws te leren. De banken hebben gekozen voor een beperkte campagne naar de consumenten. Vooral via online kanalen en via communicatie met eigen internetbankierende klanten. Een grote mediacampagne is natuurlijk beter voor de naamsbekendheid en wellicht voor de acceptatie van iDEAL. Deze campagne is echter erg duur (miljoenen euro's), terwijl wij graag willen dat de prijs van iDEAL omlaag gaat.

 

Serge Fenenko

http://www.novocortex.com/ideal

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.