• 0

Flyeren / folderen voor een concurrent zijn winkel ?

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij is de Lidl van de zomer op verschillende plekken door het land met een oude verbouwde srv-wagen voor de Albert heijn gaan staan om mensen de kans te geven om de prijs van hun boodschappen in Lidl-prijzen te vergelijken met hun kassabonnetje van de Albert Heijn. Ik weet alleen dat ze het gedaan hebben, niet of het ze verboden is.... maar wel dat de Apppie bezwaar heeft gemaakt. Die zaak lijkt me jurisprudentie voor je vraag.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is de Lidl van de zomer op verschillende plekken door het land met een oude verbouwde srv-wagen voor de Albert Heijn gaan staan.

 

Was dat Dirk van de Broek die bonnetjes liet vergelijken voor de deur van AH? Hornbach doet ook iets vergelijkbaars bij andere bouwmarkten: een grote reclametrailer voor de deur. Het is op de openbare weg volgens mij niet verboden (tenzij de lokale regulering folderen beperkt), maar het wekt uiteraard wel agressie op.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Voor zover ik weet is het niet verboden. Het heeft wél twee mogelijke gevolgen als je dat zou doen;

 

1) Het werkt uitermate motiverend voor je concurrent om het spel nóg harder te spelen

2) Consumenten zijn zéker niet dom! Als bedrijf X bij concurrent Y voor de deur staat te flyeren, vraag ik me af hoeveel mensen dat een charmante actie vinden ;) ::)

 

Groet!

Sietse

http://www.mediabattery.com | http://www.startupidentity.nl

visual identity, webdesign & -development, tv consultancy and music artists support

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 61 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.