• 0

Op welke grootboekrekening boek ik verblijfskosten?

(Deze vergelijkbare topic gaat over wanneer/welke reis- en verblijfkosten zakelijk zijn, maar mijn vraag is: welke grootboekrekening?)

Voor mijn werk overnachtte ik (als software-ontikkelaar) doordeweeks tussen werkdagen door regelmatig in een bed and breakfast dicht bij de klant (om tijd te besparen omdat de afstand en reistijd erg groot was).
Waar geef ik de kosten van de overnachtingen op in mijn IB aangifte / mijn boekhouding?
Kan dat onder “Huisvestingskosten” ? 
Dat is waar ik tot nu toe doordeweekse hotel / B&B overnachtingen tijdens een klus altijd op geboekt heb, maar ik vraag me nu af of dat wel de juiste post is. 
Zo niet, waar dan wel?

Of is “Huisvestingskosten” alleen voor gebouwen die ik doorlopend huur zoals een bedrijfspand?

 

Alvast bedankt!
 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1

Huisvestingskosten zijn de kosten voor huur, lease, reparatie, onderhoud, schoonmaak en verzekering van gebouwen en terreinen, waterverbruik, inrichting. Verder ook milieuheffingen en onroerendzaakbelastingen.

 

3 uur geleden, arjb zei:

Waar geef ik de kosten van de overnachtingen op in mijn IB aangifte / mijn boekhouding? Kan dat onder “Huisvestingskosten” ? 
Dat is waar ik tot nu toe doordeweekse hotel / B&B overnachtingen tijdens een klus altijd op geboekt heb, maar ik vraag me nu af of dat wel de juiste post is. 

Reis- en verblijfkosten boek je onder de grootboekrekening ... reis- en verblijfkosten.

In de aangifte IB vallen de reis- en verblijfkosten onder de post Overige Kosten.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat je bedoelt: 'In de aangifte IB vallen verblijfskosten onder Andere kosten'.

 

De kosten van zakelijke kilometers met mijn prive auto vallen immers onder 'Auto- en transportkosten' (tegen 0,19 per kilometer), net als zakelijke openbaar vervoer kosten.

Link naar reactie
  • 0
3 minuten geleden, arjb zei:

Ik neem aan dat je bedoelt: 'In de aangifte IB vallen verblijfskosten onder Andere kosten'.

Plus de reiskosten van het openbaar vervoer ... if any.

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.