Mijn ouders hebben begin jaren 70 in het centrum van een grote stad een hotel-restaurant gekocht.
Het pand is 3 lagen hoog en elk laag is circa 300 m2
Van 1970 tot heden bedrijven me ouders en ik in dat pand(1e laag) een restaurant.
De 2e en 3e laag(totaal ongeveer 15 kamers) gebruiken we als woning waar we met 4 mensen wonen.(vraag me nie waarom er we er nog geen studenten er in hebben gegooid)
Ik sta nu op het punt deze restaurant/pand over te nemen.
Door verschillende factoren wil ik de zaak die me vader heb opgebouwd niet overnemen.
Ik ben van mening dat de capaciteit van het pand op deze manier niet optimaal wordt benut. Met andere woorden....ik wil kijken of het verbouwen en renoveren van het pand en er bijvoorbeeld op laag 1, twee (horeca)winkelunits te maken en op laag 2 en 3 kamers voor studenten.
Op deze manier denk ik de volle capaciteit van het pand te benutten.
Als ik dit wil onderzoeken? Welke stappen moet ik dan nemen?
En in hoeverre is het bovenstaande aantrekkelijk voor me vader.(Aangezien hij dan de onderneming staakt) belasting technisch gezien en ook gezien de investering??
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sushi
Sushi
Dag allemaal,
Ik zal bij het begin beginnen. :)
Mijn ouders hebben begin jaren 70 in het centrum van een grote stad een hotel-restaurant gekocht.
Het pand is 3 lagen hoog en elk laag is circa 300 m2
Van 1970 tot heden bedrijven me ouders en ik in dat pand(1e laag) een restaurant.
De 2e en 3e laag(totaal ongeveer 15 kamers) gebruiken we als woning waar we met 4 mensen wonen.(vraag me nie waarom er we er nog geen studenten er in hebben gegooid)
Ik sta nu op het punt deze restaurant/pand over te nemen.
Door verschillende factoren wil ik de zaak die me vader heb opgebouwd niet overnemen.
Ik ben van mening dat de capaciteit van het pand op deze manier niet optimaal wordt benut. Met andere woorden....ik wil kijken of het verbouwen en renoveren van het pand en er bijvoorbeeld op laag 1, twee (horeca)winkelunits te maken en op laag 2 en 3 kamers voor studenten.
Op deze manier denk ik de volle capaciteit van het pand te benutten.
Als ik dit wil onderzoeken? Welke stappen moet ik dan nemen?
En in hoeverre is het bovenstaande aantrekkelijk voor me vader.(Aangezien hij dan de onderneming staakt) belasting technisch gezien en ook gezien de investering??
Ik hoop dat jullie me op weg kan helpen.
Sushi
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6700-onroerend-goed-verbouwenrenoveren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag