• 0

Onroerend goed verbouwen/renoveren???

Dag allemaal,

Ik zal bij het begin beginnen. :)

Mijn ouders hebben begin jaren 70 in het centrum van een grote stad een hotel-restaurant gekocht.

Het pand is 3 lagen hoog en elk laag is circa 300 m2

Van 1970 tot heden bedrijven me ouders en ik in dat pand(1e laag) een restaurant.

De 2e en 3e laag(totaal ongeveer 15 kamers) gebruiken we als woning waar we met 4 mensen wonen.(vraag me nie waarom er we er nog geen studenten er in hebben gegooid)

Ik sta nu op het punt deze restaurant/pand over te nemen.

Door verschillende factoren wil ik de zaak die me vader heb opgebouwd niet overnemen.

Ik ben van mening dat de capaciteit van het pand op deze manier niet optimaal wordt benut. Met andere woorden....ik wil kijken of het verbouwen en renoveren van het pand en er bijvoorbeeld op laag 1, twee (horeca)winkelunits te maken en op laag 2 en 3 kamers voor studenten.

Op deze manier denk ik de volle capaciteit van het pand te benutten.

Als ik dit wil onderzoeken? Welke stappen moet ik dan nemen?

En in hoeverre is het bovenstaande aantrekkelijk voor me vader.(Aangezien hij dan de onderneming staakt) belasting technisch gezien en ook gezien de investering??

Ik hoop dat jullie me op weg kan helpen.

Sushi

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6700-onroerend-goed-verbouwenrenoveren/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Inderdaad, eerst langs de gemeente. Vergis je niet in de investering die het zal vergen om het gebouw geschikt te maken voor studentenhuisvesting. Brandveiligheid staat voorop en dat vergt veel voorzieningen.

De gevolgen voor je vader vind ik moeilijk in te schatten. Als de onderneming als eenmanszaak wordt gedreven, staakt hij de onderneming altijd. Of die nu door iemand wordt overgenomen of niet, hij is ondernemer-af. Bij overdracht van aandelen (ingeval van BV) kan het beste een accountant ingeschakeld worden.

Succes.

www.accuratio.nl | Administratiekantoor voor Midden- en Kleinbedrijf.

• 0

Inderdaad eerst heel goed checken bij de gemeente of je wel kans maakt.

Je bent namelijk aleen al aan vergunningen een smak geld kwijt!

• Ontrekking wonig
  • Bestemmingspan wijziging
  • bouwvergunning
  • milieuvergunning of minstens een AMBv 8.40

Ik schat al met al zo'n 1500 Eur.excl. de kosten van een architectentekening voor je bouwvergunning.

En dan moet je nog beginnen hè...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar