Hoe draag ik de auteursrechten van een Logo-ontwerp over aan een opdrachtgever?
Wat precies houdt auteursrecht dan in? Wat mag hij ermee doen, en wat niet?
Welke extra vergoeding is redelijk (percentages)?
Heeft iemand een goed voorbeeld van een dergelijke overeenkomst/contract?
...en ietsje langer:
Voor het eerst vraagt me iemand een offerte te maken voor een logo-ontwerp, waarbij "de rechten bij hem liggen". Als ik het goed begrijp wil hij de vrijheid hebben het logo aan derden te kunnen verkopen. Wat betekent verkopen dan eigenlijk? Mag diegene mijn logo dan onbeperkt veranderen? Zoveel ik weet bestaat er ook een niet overdraagbare persoonlijkheidsrecht, zodat ook na de overdracht niemand het logo tegen mijn wil mag veranderen. Klopt dat? Hoe zit het precies? Wat kan ik aanbieden zou de klant juist ook DAT recht willen hebben?
Ik vraag me ook af wat ik kan vragen voor de verkoop van het auteursrecht.
Als iemand een voorbeeld-contract heeft zou dat heel erg fijn zijn.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sauerkraut
Sauerkraut
Hallo,
in het kort:
Hoe draag ik de auteursrechten van een Logo-ontwerp over aan een opdrachtgever?
Wat precies houdt auteursrecht dan in? Wat mag hij ermee doen, en wat niet?
Welke extra vergoeding is redelijk (percentages)?
Heeft iemand een goed voorbeeld van een dergelijke overeenkomst/contract?
...en ietsje langer:
Voor het eerst vraagt me iemand een offerte te maken voor een logo-ontwerp, waarbij "de rechten bij hem liggen". Als ik het goed begrijp wil hij de vrijheid hebben het logo aan derden te kunnen verkopen. Wat betekent verkopen dan eigenlijk? Mag diegene mijn logo dan onbeperkt veranderen? Zoveel ik weet bestaat er ook een niet overdraagbare persoonlijkheidsrecht, zodat ook na de overdracht niemand het logo tegen mijn wil mag veranderen. Klopt dat? Hoe zit het precies? Wat kan ik aanbieden zou de klant juist ook DAT recht willen hebben?
Ik vraag me ook af wat ik kan vragen voor de verkoop van het auteursrecht.
Als iemand een voorbeeld-contract heeft zou dat heel erg fijn zijn.
Bij voorbaat heel erg bedankt!
Sonja
SAUERKRAUT - Healthy And Tasty Design
www.sauerkrautdesign.com
info@sauerkrautdesign.com
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6834-auteursrechten-logo-overdragen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag