Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen
Geplaatst:

Knopfler

Hallo, ik ben Jasper en ik studeer accountancy. Ik moet voor mijn studie de positionering in het ondernemingsplan verzorgen. Met een groepje moeten wij een ondernemingsplan maken voor een fictieve sportzaak en ik doe dus de positionering. Kan iemand mij wat tips geven over wat ik aan de orde kan/moet laten komen?

 

Jasper

Featured Replies

Geplaatst:

Gast Kanban

Het begint hier op een huiswerkklas te lijken. Ben ik niet erg enthousiast over! Maar goed het is weekeinde en heb vandaag nog geen goede daad verricht.

 

Positionering:

 

We hebben het hier over de plek die je als bedrijf in de markt gaat innemen. In welk segment van de sportmarkt ga je je profileren. Speciaalzaak, multi-sportartikelen, gigant, groothandel enz enz. Kortom waar ga je je op richten. Treed je naar buiten met je technologische hoogstandjes of richt je je op advies of word je een EDLP (every day low price) winkel, die het moet hebben van efficientie.

Waar in de markt ben je te vinden, op wie ga je je richten (target groups).

Met het bepalen van je positionering kun je een veel beter beeld krijgen waar je kansen en bedreigingen liggen. Wie zijn je directe concurrenten enz. Kijk dus bij het bepalen van je positionering met een helikopterview. Ga boven de werkelijkheid hangen. Aanschouw de markt en kies de plek/positie waar jij denkt het beste in te kunnen spelen op needs!!

 

Succes

 

Evert

Geplaatst:

Annedien Hoen

Positioneren houdt, behalve de positie in de bewuste marktsegmenten ook in; waar in de 'hersenen' van mensen wil ik me bevinden.

Hier ontstaat nogal eens onduidelijkheid over, vandaar dat ik je ook even voorzie van die betekenis van het woord.

 

"After a company has decided which market segments to enter, it must decide what 'position' it wants to occupy in those segments. A product's position is the place the product occupies in consumers' minds. If a product were perceived to be exactly like another product on the market, consumers would have no reason to buy it.

 

Market positioning gives a product a clear, distinctive, and desirable place in the minds of target consumers compared with competing products. Marketers plan positions that distinguish their products from competing brands and give them the greatest strategic advantage in their target markets."

 

(Principles Of Marketing, Kotler/Armstrong/Saunders/Wong)

 

------------------------------

Word je door de opleiding in kwestie niet voorzien van een leidraad wat je aan de orde moet laten komen of moet je dat 'zelf maar uitzoeken'?

In elk geval succes met de fictieve sportzaak!

 

Groet,

Annedien

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.