Ga naar inhoud

Ingenieursbureau voor het 3D printen en nabewerken van metalen

Geplaatst:

- Niels

Featured Replies

Geplaatst:

gijs1974

Hallo Niels,

De staal/metaalwereld is vrij conservatief. Partijen waar ik op dit moment de meeste innovatie zie zijn actief in het lasersnijden. Er zijn enkele partijen daarin actief die de afgelopen jaren fors hebben geïnvesteerd in volautomatisch aangestuurde lasersnijmachines, zowel 2D als 3D, automatische materiaal aan- en afvoersystemen etc. Ik zie ook dat die partijen eerder open staan voor aanvullende/ nieuwe bewerkings/productiemethodes zoals mogelijk het 3D metaalprinten. Veel van hun klanten zijn namelijk OEM-ers en dat is mogelijk ook een doelgroep van jou. Dus wellicht kan je contact opnemen met de bovenkant van deze snijbedrijven om aansluiting te zoeken en samen op te trekken/te ontwikkelen.

Succes!

Geplaatst:

- Niels

• Auteur

Hallo Gijs,

Bedankt voor je antwoord. Dat is inderdaad een goede tip waar ik zeker iets mee kan, sowieso ben ik wel van mening dat samenwerken meer voor- dan nadelen met zich meebrengt.  

Geplaatst:

Roel J

Wat jij wil zou wel eens een activiteit kunnen zijn dat de regionale ontwikkelmaatschappijen interesse in hebben om in bij te dragen.

Hoe werkt een ROM?

Gezamenlijk hadden de verschillende ROM’s in Nederland in 2019 voor 214 miljoen euro geïnvesteerd in bijna 300 bedrijven. De ROM’s investeren met name in innovatieve en snelgroeiende, regionale bedrijven en zij herstructureren bedrijventerreinen. Ze verstrekken risicokapitaal aan ondernemers en kunnen zelfs aandeelhouder worden in deze bedrijven. Daarnaast begeleiden ze ondernemers in hun bedrijfsvoering en stimuleren zij ondernemers om zich in de regio te vestigen.

In onderstaande link vind je ze voor alle provincies.

https://ondernemersplein.kvk.nl/regionale-ontwikkelingsmaatschappijen-rom/

weet je ook al in welke regio je je onderneming wil vestigen?

Geplaatst:

- Niels

• Auteur

Hallo Roel,

Soms zie je door de bomen het bos niet meer wat betreft investeer mogelijkheden. Als je online zoekt lijkt het alsof iedereen al klaar staat met een bak geld. Daardoor mis je echter ook de initiatieven die wel interessant kunnen zijn op mijn situatie. Daarom hartstikke bedankt voor de tip. 

In eerste instantie had ik de regio Eindhoven in gedachte, enerzijds omdat ik hier gestudeerd heb en de regio daardoor redelijk ken. Anderzijds staat de regio ook bekend om zijn innovatie, iets dat ook nog eens onderstreept werd door mijn desk research (CBS data/concurrentie analyse). Ik moet er echter aan toevoegen dat mijn desk research ook aangeeft dat de regio Rotterdam ook wel eens aantrekkelijk kan zijn.

aangepast door - Niels

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.