Jump to content

gijs1974

Junior
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

  • Gender
    Male
  1. Op het hoogtepunt van de (snijbloem)crisis werden de (particuliere) bloemenstalletjes gedoogd door de gemeente. Ondertussen, nu het ook weer wat beter in de sierteelt gaat, is door verschillende gemeentes (o.a. Gemeente Westland) aangegeven dat dit soort verkoop door particuliere stalletjes niet meer gedoogd wordt. Enkel nog op het eigen terrein van de kweker zelf is het nog toegestaan. Sommige (orchidee ) kwekers hebben dit (jaren geleden al) vergaand geprofessionaliseerd. Zoals bijv. Ter Laak (een eigen belevings Orchid Store incl. een webshop), jou ongetwijfeld niet onbekend. Mijn eigen zwagers zitten ook in de sierteelt. Ik heb wel eens overwogen om bijv. op de afrekenpagina van onze eigen webshop (welke totaal niets met bloemen te maken heeft) de optie aan te bieden om voor een schappelijk bedrag een bos bloemen mee te leveren of wellicht helemaal voor nop voor de klant. Wij een onderscheidend punt richting onze klant en extra afzet voor mijn zwagers. Wellicht is dat voor jouw product ook mogelijk?
  2. Zij vindt dat je moeilijk doet en verwacht meer service voor een toch aanzienlijke internetaankoop van EUR 2.000,00. Wellicht is de klant te overreden door met fotomateriaal te laten zien dat jouw winkel echt heel weinig tot geen ruimte heeft om de kasten nog veel langer te laten staan.
  3. Dan moet je de kasten gewoon in opslag houden totdat de klant ze komt afhalen. Ergens extra ruimte creëren, hoe onhandig dan ook, moet dan even "maar". Ook een arrogante klant is een klant.
  4. Je kan het retourrecht aan consumenten niet uitsluiten/anders inrichten via je eigen Algemene Voorwaarden. Sterker nog, je moet het opnemen in je Algemene Voorwaarden of in ieder geval niets zeggen dat het tegenspreekt. Zie evt. verder : https://www.ictrecht.nl/juridisch-advies/e-commerce/herroepingsrecht
  5. Het retourrecht geldt 14 dagen na ontvangst van de goederen. Als dit niet goed is gecommuniceerd, dan geldt een retourtermijn van 12 maanden (!). Hoe dit in dit geval zit, weet ik niet. Ik zou het toch maar even nagaan.....
  6. Ik lees : "heeft besteld via de webshop". Dus dan is het retourrecht ook nog van toepassing (wanneer het een consumentenaankoop betreft). Dus ze kan de kasten ook gewoon nog retourneren en haar geld terug krijgen.
  7. Op de Webwinkel Vakdagen in februari staan ook altijd veel logistieke partijen.
  8. Op 5 t/m 7 november wordt de ICT & Logistiek beurs (Logistica 2019) in de Jaarbeurs gehouden. Wellicht kan je daar nog wat ideeën/ nieuwe partners opdoen.
  9. Zoals ik het lees: - zelf toch online besteld, ondanks onduidelijkheid over de maatvoering. - zonder overleg retour gestuurd. Leverancier mag de kosten voor het retour maar zelf dragen - leverancier krijgt de schuld dat hij geld moet verdienen Mijn advies: snel de pet van consument afdoen wanneer je zakelijk gaat inkopen.
  10. Als je vooraf wel de voorrijkosten had doorgekregen, had je dan wel of niet de opdracht gegeven? Wel: dan nu ook gewoon betalen en door. Niet: eventueel energie steken om een paar tientjes niet te te hoeven betalen. Persoonlijk zou ik optie 2 alleen overwegen indien ik veel tijd over zou hebben....
  11. Mijn ervaring is dat de online marketing zelf doen in deze tijd bijna niet meer te doen is. Wij hebben een online marketingbureau ingeschakeld voor de SEO en SEA. De kosten daarvan zijn onderdeel van onze kostprijs/businessmodel. In ons geval betalen wij maandelijks ca. EUR 1500,00 ex aan de inzet van het online marketing bedrijf, dus exclusief de daadwerkelijke advertentiekosten. In ons geval komen wij daar, voor dit deel van ons bedrijf, prima mee uit. In jouw geval zullen de kosten waarschijnlijk voor de baten uitgaan.
  12. Als groothandel zijnde is het voor ons soms ook best lastig om met kleine klanten om te gaan. Vaak veel tijd kwijt aan relatief kleine orders. Als het dan ook nog misgaat met de betaling dan is het voor ons ook snel "klaar". Je start soms met een kleine klant, geeft hem/haar een goed prijsniveau/leveringscondities en hoopt dat de klant daarmee wat gaat groeien. Als dat niet lukt, dan is het soms beter dat de klant niet meer rechtstreeks bij de groothandel koopt, maar bij andere klanten van ons die ook wat aan wederverkoop doen. Die zijn daar dan beter voor ingericht. Wellicht speelt dat ook bij jou mee. De distributeur doet blijkbaar graag zaken met grote(re) klanten (lees: heeft moeite met kleine losse orders). Heeft jou in het begin niet de deur gewezen, maar de kans gegeven om te groeien. Mogelijk is dat naar inzicht van de distributeur niet of niet voldoende gelukt.
  13. Onze handel zit in groot en zwaar (langgoed/bouwmaterialen (10.000-en artikelen) en is gericht op B2B. Onze online focus ligt echter op B2C en B2(klein)B. Een doelgroep die we "offline" niet (willen) bedienen. Even kort gezegd: de website is er voor de kleine orders. Die moeten onze normale bedrijfsvoering niet in de weg zitten, dus zo geautomatiseerd mogelijk. Dat we daarmee inmiddels toch al een ca. 10% van ons totaal weten te realiseren vind ik al een aardige prestatie. Het is aanvullende handel. De volgende stap zou zijn om onze hoofddoelgroep online te gaan bedienen, maar daarvoor heb ik de hulp nodig van onze ERP leverancier, waar op dit moment een geheel nieuw (branche) specifiek pakket in ontwikkeling is. Naast "google" gebruiken wij diverse Social Media (waar ik al helemaal een "hekel" aan heb... brrrrr). Met e-mail doen wij momenteel niets. Bij de huidige online doelgroep hoort weinig tot geen herhaalgebruik., dus e-mail marketing lijkt mij niet voor de hand liggen.
  14. Ik ben eigenaar van een (traditionele) groothandel. Circa 8 jaar geleden zijn wij gestart met het online brengen van ons assortiment. Puur als "proeftuin" om te kijken hoe dat gaat en om bij te blijven met de marktontwikkelingen. Even los van de (softwarematige) technische uitdagingen die dat met zich heeft meegebracht, heb ik mij meerdere malen verwonderd over de online marketing. Zonder een goede online marketing is het vrijwel onmogelijk om goed in de ranking en google ads te komen. En de kosten van online marketing stoppen nooit. Op dit moment hebben wij alles uitbesteed en betalen daarvoor een aardig bedrag per maand. Het zit een beetje op de grens om hier apart iemand voor aan te nemen. Op dit moment halen wij ca. 10% van onze handel uit de "website" en daar ben ik voor nu tevreden mee. Valt het morgen helemaal weg, ook prima. Zoals gezegd zie ik het (ook na 8 jaar) nog steeds als proef/speeltuin.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept