In 2020 ben ik een eenmanszaak gestart en in dit eerste jaar heb ik nog geen omzet gedraaid, echter wel kosten gemaakt.
De winst/verlies rekening bevat netto bedragen en toont een verlies van 945 Euro. In de balans (activa) staat BTW R/C van 12 Euro opgenomen, dit is een vordering van BTW over Q4 2020 die ik pas in 2021 heb ontvangen van de belastingdienst.
Als ik alles in het IB-formulier invul krijg ik een melding dat de balans en de winst/verlies niet aan elkaar gelijk zijn, het verschil is precies de 12 Euro BTW R/C.
Mijn vraag is waar ik die 12 Euro BTW R/C moet invullen in de winst/verlies, immers daar lijkt deze te ontbreken.
Of doe ik iets anders fout?
Bij voorbaat dank,
Ger
aangepast door Hans van den Bergh Typfout in titel
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
SoftwareConsult
SoftwareConsult
In 2020 ben ik een eenmanszaak gestart en in dit eerste jaar heb ik nog geen omzet gedraaid, echter wel kosten gemaakt.
De winst/verlies rekening bevat netto bedragen en toont een verlies van 945 Euro. In de balans (activa) staat BTW R/C van 12 Euro opgenomen, dit is een vordering van BTW over Q4 2020 die ik pas in 2021 heb ontvangen van de belastingdienst.
Als ik alles in het IB-formulier invul krijg ik een melding dat de balans en de winst/verlies niet aan elkaar gelijk zijn, het verschil is precies de 12 Euro BTW R/C.
Mijn vraag is waar ik die 12 Euro BTW R/C moet invullen in de winst/verlies, immers daar lijkt deze te ontbreken.
Of doe ik iets anders fout?
Bij voorbaat dank,
Ger
Typfout in titel
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71237-verschil-balans-en-winstverlies-ib-aangifte/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag