• 0

Salaris in NL'se BV met Engelse bestuurders/werknemers?

Goedemiddag,

 

Voor een bevriende relatie uit Engeland ben ik aan het uitzoeken of er wel of geen salaris verplicht wordt gesteld in de net opgerichte Nederlandse BV.

Boven de Nederlandse BV hangt een Engelse Holding (Ltd) waarin ook de bestuurders zitten die ook zijn ingeschreven als bestuurders in de NL'se BV. 

 

Nu zal er voornamelijk op afstand (in Engeland) het eea geregeld gaan worden voor de NL'se BV.  Het bedrijf doet aan import/export. Nu is de vraag, in hoeverre is het verplicht om in de NL'se BV werknemers/bestuurders te hebben zitten die salaris ontvangen? Ook al zijn deze niet woonachtig in NL. 

 

Misschien een complex verhaal, maar kan er nog niet zoveel over terugvinden. Misschien dat ik toch ook de Belastingdienst even moet checken voor ze, maar wilde het hier ook even vragen. 

Thanks voor het mee denken.

 

Groetjes,

Linna

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 1

Dag Linna

 

Doorgaans geldt dat als iemand niet in NL woont en hier niet werkt, dat ze dan niet onder de wet loonbelasting vallen. Dga's had de fiscus graag uitgezonderd zien, maar de hoge Raad besliste anders: als het woonland van de dga in het belastingverdrag met NL de gebruikelijk loon regeling niet erkend heeft, houdt het voor NL op. België is hierop een bekende uitzondering. Bij mijn weten heeft ons verdrag met de UK geen bepalingen over gebruikelijk loon voor dga's van NL BV's die in de UK wonen.

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Maar ik vraag me af in hoeverre dat door Belastingdienst wordt getolereerd? Aan de andere kant zou ik denken misschien dat ze dan geen loonheffing krijgen, maar wel VPB door de hogere winst (wanneer er geen salariskosten zijn)? Of is dat te kort door de bocht?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.