• 0

Tussenholding inbrengbeschrijving

Hallo als je in augustus 2021 een IB onderneming geruisloos inbrengt in een op te richten werk BV  met terugwerkende kracht per 1 jan.

(intentie verklaring reeds eerder dit jaar geregeld)
De holding bestaat al en ik ben voornemens naast bovengenoemde  werk bv ook tussenholding op te richten

 

ik wil zelf de inbrengbeschrijving en fiscale documenten de balansen aan het opstellen om die aan te leveren aan mijn fiscaal adviseur

zou iemand  willen samenvatten met deze structuur
-(bestaande) holding
- (nieuwe) tussen holding
- (nieuwe) werk bv (inbreng bestaande onderneming)

wat de inbreng beschrijving(en) globaal bevatten?
ook gezien het doorzakken van de werk bv?  en of het 1 inbrengbeschrijving is of  meerdere? 
2 inbrengbeschrijvingen die beide de werk bv laten doorzakken?

 

bvd voor de reactie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik begrijp niet dat je deze zaken niet juist door je fiscalist laat doen. 3 losse inbrengbeschrijvingen zijn hier nodig. En inbrengen in een bestaande (holding) BV kan alleen als die BV voorafgaand aan de inbreng al dezelfde activiteiten verrichte als de in te brengen onderneming.

 

Nu zit je te rommelen om een paar honderd euro uit te sparen, met het risico dat je straks letterlijk garbage aanlevert aan je fiscalist. Bovendien, als je die toch al hebt, waarom vraag je het hem/haar niet?

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 1
Op 7-8-2021 om 17:55, Dennis wit zei:

hi, wat bedoel je en waarom vraag je dat?

 

Vanwege de consequent onpersoonlijke en passieve zinsbouw, met alleen "stel" en "als" vragen.

 

Het viel me ook op dat er steeds geen enkele respons of feedback op alle moeite die er in al z'n vragen wordt gestoken. Als dit serieus allemaal voor je eigen onderneming is, zou ik persoonlijk toch iets meer dankbaarheid aan de dag leggen voor adviezen die hier om niet worden verstrekt.

 

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
On 07/08/2021 at 19:18, prinsrachid said:

 

Vanwege de consequent onpersoonlijke en passieve zinsbouw, met alleen "stel" en "als" vragen.

 

Het viel me ook op dat er steeds geen enkele respons of feedback op alle moeite die er in al z'n vragen wordt gestoken. Als dit serieus allemaal voor je eigen onderneming is, zou ik persoonlijk toch iets meer dankbaarheid aan de dag leggen voor adviezen die hier om niet worden verstrekt.

 

in welke hoedanigheid zeg je dat?

Link naar reactie
  • 0
Op 7-8-2021 om 19:21, Dennis wit zei:

bedankt wel Joost al begrijp ik je antwoord niet, een bestaande holding bv voert natuurlijk geen activiteiten uit...

Precies mijn punt: je kunt in jouw geval dus niet geruisloos inbrengen in een bestaande holding BV! Want die verrichte voorafgaand aan de inbreng niet dezelfde activiteiten als de in te brengen onderneming. 

 

Raadpleeg je fiscalist dus hoe dit op te lossen.

 

Wellicht goed om de standaardvoorwaarden geruisloze inbreng te lezen

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0
On 07/08/2021 at 20:03, Joost Rietveld said:

Precies mijn punt: je kunt in jouw geval dus niet geruisloos inbrengen in een bestaande holding BV! Want die verrichte voorafgaand aan de inbreng niet dezelfde activiteiten als de in te brengen onderneming. 

 

Raadpleeg je fiscalist dus hoe dit op te lossen.

 

Wellicht goed om de standaardvoorwaarden geruisloze inbreng te lezen

Hallo Joost

 

bedankt dat je de moeite en tijd wilde nemen mijn vraag te beantwoorden.

Ik stel mijn vraag op een forum voor ondernemers, met forum/sub-forum titels:
 Financing, legal and tax matters  Rechtsvormen, vennootschaps- en ondernemingsrecht  
hele mond vol.
Persoonlijk verwacht ik wel vragen diepgaande te kunnen stellen zonder naar fiscalist te worden verwezen,
want anders kun je op dergelijk forum toch beter slotje doen met "vraag het je fiscalist"
maar het is natuurlijk goed bedoeld om nadelige fouten voor mij te voorkomen, en dank daarvoor
maar ik vind het juist eens leuk om me als ondernemer in de complexere fiscale zaken te verdiepen..
ook al vinden jullie dat misschien niet handig :-)
maar goed ik zal niet doorvragen, en toch zelf poging doen met die drie inbreng beschrijvingen ook al neem ik het risico idd deel voor niets te doen.

Link naar reactie
  • 0
Op 7-8-2021 om 20:21, Dennis wit zei:

Persoonlijk verwacht ik wel vragen diepgaande te kunnen stellen zonder naar fiscalist te worden verwezen,

Op zich wel, maar die fiscalist noemde je zelf. Daardoor komt het nogal vreemd over dat je vragen stelt die hij (zie mijn reactie) binnen 2 minuten kan beantwoorden. Niet dat je vraag hier niet mag hoor, maar ik probeer vooral aan te geven dat je met doe-het-zelven het risico loopt dat je fiscalist jouw stukken afkeurt en je weer opnieuw kunt beginnen, terwijl dat volgens mij echt de kosten niet zijn als die fiscalist het ineens goed doet voor je.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.