• 0

Sportclub starten in loods

Beste leden,

 

Nu ik een eigen loods heb aan mijn bedrijfswoning ben ik aan het overwegen of ik mijn hobby (krachtsport) wat wil uitbreiden en er een leuke club te beginnen.

Vooral in de wintermaanden heb ik te veel vrije tijd.  Een eigen gym was altijd al een droom, maar het risico was mij te hoog.

 

Ik zit gevestigd op een bedrijventerrein waar categorie 2 bedrijven gehouden mogen worden. 

Mijn wens is om een kleine gym te openen met max 20-30 leden, meer wil ik niet en hoeft ook niet. Het moet vooral een gezellige club worden. 

 

Wat in het nadeel kan werken is dat als ik een commerciële fitness ruimte open men bang is voor te veel passanten in de straat en de buurt hier op tegen zal zijn en zal vrezen voor een invasie aan auto's, wat ze ook al probeerden te voorkomen toen ik er met mijn catering zaak kwam wonen. Daar hoeven ze eigenlijk niet bang voor te zijn, ik wil echt maar 20-30 leden wat zal inhouden dat er gemiddeld 5-10 mensen per dag bij mij komen trainen in de 12 uur dat ik open ben. Dat is gemiddeld 1 bezoeker per uur, op de piek tijden wellicht 5-8.  Ik heb zelf 10 parkeerplaatsen, maar mijn loods is slechts 200 m2. 

 

Zou het een voordeel opleveren om er een vereniging van te maken, met een max van 30 leden om zo meer kans te maken op een vergunning?

Is de huur van de loods dan aan de vereniging (ikzelf en partner zijn dus eigenaar van de loods) te verhuren zodat ik er nog wel een maandelijks bedrag van pak 'm beet 800 euro aan over te houden? 

Is verder een juridisch adviseur de juiste weg om uit te zoeken wat op mijn terrein mogelijk is?

 

 

 

IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

het lijkt me dat je voor de vergunning toch eerst je licht moet opsteken bij de gemeente of ze dat wel zien zitten?

in mijn gemeente kan je vrij makkelijk aankloppen bij EZ voor dit soort ondernemersvragen.
daarnaast zou je natuurlijk ook een jurist kunnen inschakelen, wellicht heeft de branchevereniging een ingang voor je?

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0
Op 20-8-2021 om 00:03, ijscoman zei:

Ik zit gevestigd op een bedrijventerrein waar categorie 2 bedrijven gehouden mogen worden. 
Wat in het nadeel kan werken is dat als ik een commerciële fitness ruimte open men bang is voor te veel passanten in de straat en de buurt hier op tegen zal zijn en zal vrezen voor een invasie aan auto's, wat ze ook al probeerden te voorkomen toen ik er met mijn catering zaak kwam wonen.

Wonen op een bedrijventerrein van catagorie 2 en dan vrezen voor overlast?

Categorie 2 betekent dat zo’n beetje alles is toegestaan.

De woonfunctie dit soort bedrijventerreinen is dan ook van ondergeschikt belang.

Zelfs de vestiging van een McDonalds, een Kerk, of een Bouwmarkt zou je moeilijk tegen kunnen houden.


De desbetreffende Gemeente kan u hierin het verlossende antwoord geven. 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.