• 0

Vriesopslag

(aangepast)

Ik heb vorig jaar mijn zaak verkocht.groothandel in diepvries brood. Wij leveren aan 150 horecazaken. Onze opslag behelst aannemen van goederen opslaan en orderpikken.dit wordt al 13 jaar gedaan nooit problemen.  Ik had van de bedrijfsleider een intentie via mail gekregen dat mijn opvolger daar de opslag kon blijven doen. Nu is kloosterbier het bedrijf waar de opslag is overgenomen door een Amerikaans bedrijf en ons is te kennen gegeven dat wij daar niet meer kunnen blijven.

Onze opslag is van levensbelang voor het bedrijf. Kortom als ze hem er uit gooien kan hij de zaak opdoeken en zijn faillissement aanvragen. Kan dit zomaar.

aangepast door olliebollie
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op 21-9-2021 om 22:32, olliebollie zei:

Kan dit zomaar.

Wat staat er in de huur/opslagovereenkomst? 

 

Als je geen eigen diepvriesruimte hebt maar deze betrekt bij derden moet je er van uit gaan dat dat ook opgezegd kan worden of om andere redenen kan stoppen: staken bedrijf, verkoop of faillissement bijvoorbeeld. Wat is of was je plan als dat gebeuren zou? Zijn er alternatieven, heb je die al onderzocht? 

 

Op 21-9-2021 om 22:32, olliebollie zei:

Kortom als ze hem er uit gooien kan hij de zaak opdoeken en zijn faillissement aanvragen.

Is dat zo?  Er zijn toch andere commerciële aanbieders van diepvrieskoelhuiscapaciteit, zoals Frigogroep

 

Op 21-9-2021 om 22:32, olliebollie zei:

Ik heb vorig jaar mijn zaak verkocht

Heb jij nog een ander belang bij deze kwestie dan emotioneel, bijvoorbeeld juridisch of financieel? 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

hoi, geen schriftelijke overeenkomst wel een mail waarbij er gezegd wer4d dat bij verkoop of overname de nieuwe eigenaar daar kan blijven opslaan.

we hadden een mooie prijs en het valt niet mee om een bedrijf te vinden, voor 150 pallets. ik heb zelf geen ander belang dan emotioneel

aangepast door olliebollie
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.