• 0

Eerste jaar onderneming [aftrekposten en fiscale regelingen]

(aangepast)

Goedemorgen, 

 

Ik vraag mij af met welke aftrekposten ik aan het einde van het jaar allemaal rekening kan houden, aangezien mijn bedrijf dit jaar pas begonnen is. Ik heb een eenmanszaak. Ik denk hierbij aan dingen als een startersaftrek etc. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen? Welke voordelen heb ik aan het zijn van een ''eerstejaars''? 

 

Alvast bedankt!

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Julia, wat denk ik belangrijk is dat je zorgt dat je een goede accountant hebt, deze weet hier alles van. Er zijn ook starters meetings bij de kvk , gratis, hier geven ze ook uitgebreid uitleg over waar je aan moet denken bij de belastingdienst ed en natuurlijk waar je aan moet denken bij het satrten van een onderneming.  Heel handig heb ik destijds ook gevolgd. Wellicht val je onder de kleine ondernemersregeling, maar dat kan ik niet beslissen zonder inzicht van jouw inkomen en de gehele situatie. Hier hangen weer allemaal voordelen aan. 

Hopelijk heb je hier alvast wat aan. 

 

Link naar reactie
  • 0

De belastingdienst heeft een hele pagina met informatie waar je als startende ondernemer rekening mee moet houden.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/startende-ondernemer/

 

Ook de kvk heeft via het ondernemersplein een hoop informatie voor starters

https://ondernemersplein.kvk.nl/bedrijf-starten/

Voor sommige branches zijn ook stappenplannen met specifieke aandachtspunten aanwezig.

 

Deze pagina's horen wel in je bookmarks van je browser als ondernemer.

 

samen met het handboek ondernemen moet je een heel eind komen.

maar om enige richting te geven.

- Beoordeel met de ondernemerscheck of je ondernemer voor de inkomstenbelasting bent of niet.

- Als je ondernemer voor de inkomstenbelasting bent dan komen  MKB vrijstelling in beeld (die krijg je automatisch als je aangifte doet als ondernemer) en ook zelfstandigenafstrek en startersaftrek als je aan de voorwaarden (urencriteriun( voldoet. als je met deze termen gaat zoeken zowel hier op HL als op google dan vind je snel informatie die je een hoop duidelijkheid moet geven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.