• 0

Opties machines importeren uit China?

Beste mensen,

 

Ik sta op het punt om 2 machines uit China aan te schaffen alleen heb daarbij natuurlijk even geen rekening gehouden met de zeevracht kosten voor containers op dit moment. Ik schrok me een hoedje op zijn zachts gezegd haha!

 

Nu ben ik op zoek naar andere manieren om de machines uit China te transporteren en was even benieuwd of ondernemers hier recent mee te maken hebben gehad. Is de optie per trein wellicht nu een goede mogelijkheid of hoe kan ik dit het beste aanvliegen?

 

Alvast bedankt allemaal!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)
On 15/11/2021 at 09:19, ChinaTradeConsult said:

Zeevracht is en blijft de goedkoopste, of beter gezegd de minst dure, manier van transport. Zoals het er nu uitziet, kun je ervan uitgaan dat we minstens tot juni 2022 nog met deze waanzinnig hoge prijzen te kampen hebben. 

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik denk dat ik de aankoop dan even ga uitstellen tot de prijzen weer een beetje dalen. Het "voordeel" van het importeren van machines uit China is nu er wel een beetje vanaf op deze manier.

 

EDIT!
Zojuist contact gehad met de leverancier in China en hun vragen "maar" 1200USD om de machine naar Rotterdam te verschepen. Mis ik hierin iets?

aangepast door Roel Huizer Gros
Link naar reactie
  • 1

Yep, ze zullen dit wel als LCL (deelzending) in een groupagecontainer aanbieden. Waarbij je bij aankomst in NL een schofterig bedrag aan lokale kosten in NL mag betalen aan een Nederlandse afhandelaar.  Ik zou eens vragen wat de lokale kosten in Nederland zijn tot geleverd aan je loods/adres. Dan kan je een optelsom maken aan transportkosten. Als de reactie is dat ze dit nu nog niet kunnen geven zou ik er bij uit de buurt blijven. 

www.santova.eu

 

Innovatieve oplossingen. Eindeloze mogelijkheden.

 

Link naar reactie
  • 1
Op 15-11-2021 om 09:22, Roel Huizer Gros zei:

Zojuist contact gehad met de leverancier in China en hun vragen "maar" 1200USD om de machine naar Rotterdam te verschepen. Mis ik hierin iets?

 

Dat soort aanbiedingen betekent in de meeste gevallen dat ze je een prijs CIF aanbieden waarbij zij de verzekering en het vervoer naar Rotterdam regelen. In dat geval moet je ontzettend oppassen. Zoals Peter M terecht opmerkt, komen daar vaak extreem hoge kosten voor de afhandeling in Rotterdam bij. Een van die kosten is dan China Import Service Fee (CISF). Google hier maar eens naar of gebruik de zoekfunctie hier in het forum. Wat vaak nog vergeten wordt, is dat de verzekeringsdekking miniaal is en bovendien, als je hierop terug moet vallen, het jaren kan duren voordat je  geld van de verzekeringsmaatschappij in China krijgt. Mijn advies is, bespaar je de ellende door het aanbod van de leverancier niet aan te nemen en ga alleen in zee met een Nederlandse vervoerder om het transport vanaf de haven in China te regelen (FOB)

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.