Jump to content

Peter M

Junior
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  1. Hou er ook rekening mee dat je de container eerst vanaf de terminal naar een loods moet laten verplaatsen onder een T1 document. Aangeven op de terminal wordt een crime met zendingen van particulieren. Geheid dat je ze niet allemaal ingeklaard krijgt voordat de freetime kadehuur verloopt en er zullen er best wel een paar rood vallen. Je zal de container onder T1 naar een loods moeten laten verplaatsen. Vervolgens laten lossen en daarna per zending gaan inklaren. Ik snap wel dat je te horen krijgt dat er weinig expediteurs zijn die dit willen doen. Een expediteur zal per deelnemer
  2. Voor Eur 72 sta je heb je een retour Groningen -Maastricht met een tank benzine. Ik vind die Eur 72 wel meevallen aangezien je het vanaf de andere kant van de wereld hier heen haalt.
  3. Als je leverancier geen water bij de wijn wil doen in de vorm van die 20% achteraf te betalen, zie ik geen oplossing waarbij jij geld achter de hand kan houden totdat je de goederen hebt gecontroleerd. Je zou een pre-inspection kunnen laten doen door een neutrale partij maar dat kost weer extra geld. Een letter of credit openen heeft ook geen zin. Deze manier garandeert enkel betalingen en leveringen en ik ben niet bekend dat je bij een l/c een restant betaling kan afspreken.
  4. Als hij hiermee bedoelt dat hij de bill of lading pas laat vrijstellen nadat hij de 80% ontvangen heeft dan klopt. Als hij de bill of lading pas vrij geeft nadat hij 100% heeft ontvangen loop je vast. Je kan namelijk de zending pas bekijken nadat jij de bill of lading in handen hebt en jij wil de 20% restant betaling pas voldoen nadat je de zending bekeken hebt.
  5. Je loopt bij shippers owned containers wel tegen het volgende aan. Je gaat geen vervoerder vinden die de container dagen/wekenlang op zijn chassis bij jou aan de loods laat staan totdat jij klaar bent met laden. De chassis' zijn weer nodig voor andere ritten. Je kan wel een vervoerder inschakelen die met een sideloader chassis de container bij jou op de grond plaatst maar die zijn heel erg duur en die vervoerder rekent gewoon weer een nieuwe rit wanneer hij de geladen container bij je moet afhalen. Je gaat dus dubbele ritten betalen. Vergeet niet dat wanneer je een s
  6. Aanschaf 40FT HC circa Euro 1600. Vrijgesteld in Rotterdam. Ik weet niet wat ze lokaal in Friesland kosten. Vervolgens kan je ze als shippers owned container boeken bij een rederij welke op Marokko vaart en daarin laden wat je wil. Na aankomst mag je er mee doen wat je wil. Als het enkel om vervoer van goederen gaat, waarvoor je 2 x 40ft containers nodig hebt, kan je beter een container boeken bij de rederij en na lossen weer leeg retour leveren in de loshaven.
  7. Hoi Ysperium, Zoals Norbert aangaf ben ik het er mee eens dat een FOB Incoterm voor meer zekerheid zorgt. Vaak zat gezien dat er bij CIF verschepingen buitensporige lokale kosten in Rotterdam werden gevraagd. En inderdaad, als de leverancier verzekert zul je bij schade dit met een Chinese verzekeringmaatschappij moeten opnemen. Succes... Bij Incoterm FOB kun je wel van te voren een prijsafpraak maken met je Nederlandse forwarder en een Nederlandse transportverzekeraar hebben. Wat je vaak wel ziet wanneer je de leverancier verzoekt om CIF om te zetten naar FOB is dat de
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept