• 0

Hoger marge gunstig?

Graag zou ik jullie mening willen betreft het volgende:

in de handel waarin ik ga verkopen gaat men over het algemeen uit van 2 á 2,2 marge.

Ik ga mijn produkten importeren en kan een veel hogere marge maken, terwijl de prijs nog zeer gunstig voor de consument blijft, qua marge bijna het dubbele.

Meer winst is uiteraard gunstig, maar uitgaande van deze gegevens, bekijk ik het totaalplaatje dan te gunstig of....

Misschien valt dat hogere marge weer gewoon weg met de inkomstenbelasting die daardoor hoger wordt en kom ik gemiddeld op dezelfde winst uit?

Graag jullie hulp, bedankt!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gewoon inkoppen. Je betaalt een bepaald percentage belasting over je winst, en dus het totaalbedrag van je marge. Hoe hoger dat totaalbedrag, hoe meer belasting je moet betalen, maar ook hoe meer je netto overhoudt.

 

Stel 35% belasting en 65% netto overhouden. Bij een marge van 1 euro betaal je dan 0,35 euro belasting en houdt je 0,65 euro netto over. Bij een marge van 2 euro betaal je 0,70 euro belasting en houdt je 1,30 euro over...

Link naar reactie
  • 0

Die marge gaat vanzelf wel omlaag, zo werkt dat nu eenmaal. Pak wat je pakken kan, maar overweeg ook om zelf de prijs te verlagen als je zo meer kan verkopen. Dat hoeft geen platte prijsverlaging te zijn. Kan ook drie voor de prijs van twee zijn, of korting op herhalingsaankopen, of korting voor een kennis, of een kortingsbon als je een kennis aanbeveelt. Gebruik het inkoopvoordeel actief!

 

Koop je desnoods in bij een concurrent die al veel afzet heeft... ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Marge wordt uitgedrukt in procenten en geeft de verhouding weer tussen de bruto opgrengst (marge) en de verkoopprijs. De formule voor het berekenen van marge is:

 

(verkoopprijs - inkoopprijs)



------------------------------------------ x 100%

verkoopprijs

 

(verkkopprijs minus de inkoopprijs, gedeeld door de verkkoopprijs maal honderd procent)

 

Is er geen inkoopprijs (somige dienstverlening) dan is de marge 100%. Is de verkoopprijs twee keer zo hoog als de inkoopprijs, dan is de marge 50%.

 

Deze standaard berekening voor "marge" is belangrijk. Ander hebben we het allemaal over wat anders en krijg je spraakverwarring.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

je zou je markt ook kunnen segmenteren en vervolgens je aanbod differentiëren. denk aan de ns: tijdens de spits betaal je het volle tarief, maar daar buiten zijn er allerhande kortingen mogelijk.

 

misschien is het mogelijk om bepaalde afnemers die minder prijsgevoelig zijn de gewone prijs te laten betalen (minder volume, hogere marge) terwijl je afnemers die meer prijsgevoelig zijn kortingen geeft (hoger volume maar lagere marge).

 

zie onderstaande plaatje met prijselasticiteit (prijs x volume), het rode oppervlak is maat voor de omzet. links: hoge prijs, laag volume. midden: lage prijs, hoog volume. rechts: 3 marktsegmenten, hoogste omzet.

managementscience_pxv.thumb.png.5111135ba71513cf4d3153f7f2ceeb73.png

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 56 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.