• 0

Bedrijfsevenementen: Hoe klant bereiken

Dit jaar ben ik een artiesten- en evenementenbureau gestart. Nu wil ik me ook meer gaan richten op bedrijfsevenementen, zoals personeelsfeesten en familie- relatie dagen.

 

Hoe kom ik bij de grote bedrijven binnen, en hoe weet ik welke persoon ik moet hebben. Heeft een brochure sturen zin, of moet je met iets echts origineels komen.

 

En wat verwacht een bedrijf van een evenementenbureau?

 

Ben benieuwd naar jullie reactie.

Startpunt voor bedrijfsuitjes, vrijgezellenfeesten en familiedagen in Limburg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je wilt aandacht, en dat gaat gemakkelijker met iets orgineels. Waar ben je sneller geneigd op in te gaan: iemand die je kent, of een brochure die op je bureau is terecht gekomen. Veelal ga ik af op iemand die ik ken, en waarvan ik zijn kwaliteit van werk/dienstverlening ken. Ik denk dat het belangrijker is om je netwerk te vergroten dan brochures te gaan sturen.

 

Onder de knop 'extra' bovenin het forum staat 'columns'. Hierin vind je een lekker leesbare column vna Nils de Witte over netwerken en smaenwerken. Daarin wordt een deel van je vraag helder beantwoord. Ik denk dat je je moet concentreren op de vraag: waar kan ik die mensen die over mijn dienst beslissen gaan ontmoeten?

Op welke beurzen, welke netwerkbijeenkomsten, informatiemarkten, jachthavens, golfclubs, kerken, whatever en whereever.

 

Zorg ervoor dat je die mensen identificeert, de bedrijven en de functies die over je dienst kunnen beslissin.

Leer hun naam, en zo mogelijk de mensen kennen, en zoek ze op, bel ze op. Vraag of je langs mag komen of, als ze dat niet willen (niet meteen af laten poeieren!) of je informatie mag opsturen. Zorg ervoor dat je je elevator pitch op orde hebt!

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik let vaak op details. Zo is bedrijfskleding, correcte communicatie en uiteraard de juiste stijl. Daarnaast is de wel/niet factor natuurlijk prijs, dat is echter niet het eerste waar ik naar kijk.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Reputatie en relatie. Vaak worden evenementen gegunt aan "bekenden". Zorg dat je een bekende wordt dat betekend netwerken, netwerken en nog eens netwerken. Onderwijl goed presteren en altijd je beloften waarmaken.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Een vriend van mij behoort met zijn bedrijf tot de grote jongens als het gaat om de organisatie en opmaak van bedrijfsfeesten. Hij vertelde me laatst dat de eerste opdracht (zo'n vijf jaar geleden) een probleem was en daarna ging het steeds makkelijk.

 

Mensen komen op zijn feest, zien de aankleding en organisatie en door zijn aparte stijl valt het altijd op! Er wordt even over gesproken en de volgende keer dat diegene iets wil organiseren, denkt hij toch terug aan dat ene feest.

 

Dus... Ik weet niet wat je budget is, maar misschien is het een idee om eens iets opvallends te organiseren en zo je doelgroep binnen te halen? (Misschien gebeurt dat al veel, ben er niet zo in thuis).

 

Succes!

Persoon

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Beste Kai,

 

Justus heeft gelijk: je begint het gemakkelijkst via je eigen netwerk. En Persoon heeft een absoluut sterk punt met te suggereren dat je jezelf het beste verkoopt door een voorproefje van je kunnen te geven.

 

Voor voorproefjes is er de komende tijd genoeg gelegenheid om een evenement te organiseren: Sinterklaas, Kerst, mijn part zelfs 3 Koningen of je verzint zelf een reden. Ongetwijfeld is er wel een lokale horeca-ondernemer die geïnteresseerd is om zijn zaak ter beschikking te stellen voor een opvallend evenement. Voordelen voor hem én jou zijn publiciteit (als je het goed aanpakt), publiekstrekker en omzet. Je zou samen de kosten kunnen delen, want dit is een absolute win-win situatie. En als je de gelegenheid goed kiest dan tref je meteen je doelgroep en kun je jezelf goed in de picture spelen. Zo is er bijvoorbeeld op 2 januari altijd 'Ambtenarencarnaval' in alle Maastrichtse cafés. Dan zit minimaal het halve bedrijfsleven in de kroeg. Als je dan zelf goed netwerkt, ga je gegarandeert met een pak visitekaartjes en hopelijk met een paar afspraken naar huis.

 

Succes!

 

Daphne

Link naar reactie
  • 0

Dit zijn nog eens allemaal goede tips en reacties. En allemaal met 1 antwoord: Netwerken...

 

Dan zal ik me eens daar op gaan storten.. Als iemand nog iets heeft, dan hoor ik het graag.

 

Ja, netwerken en iets laten zien!

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hallo Kai,

 

Voor mijn gevoel erg lang geleden heb ik ook een bedrijf gehad in de evenementenbranche. Dat bedrijf ging lopen nadat ik het fenomeen netwerken had ontdekt en mezelf was gaan specialiseren in evenementen voor een bepaalde branche. (In mijn geval de bedrijfs- en personenwagenbranche). Ik ben het dus ernstig eens met mijn collega-ondernemers hier dat netwerken het devies is.

 

Ben je al lid van een netwerk/club voor jonge ondernemingen/bedrijven?

Naar mijn ervaring is dat een uitstekende plek om te beginnen met netwerken als je dat nog niet doet en daar lopen vast ook mensen rond die andere clubs kennen waarvan het lidmaatschap interessant is. Verdiep je wel eerst even in het fenomeen 'netwerken', want als je tijdens bijeenkomsten assertief/agressief probeert snel nieuwe klanten te werven zijn mensen je snel beu.

 

Op www.jbs.nl kun je info vinden over de club voor starters in Limburg.

 

Veel netwerkplezier gewenst.

 

Karen

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ten eerste succes met de ontwikkeling van bedrijf.

Ten tweede kun je oa op dit forum bendes informatie vinden mbt netwerken, dus weet ik niet of je in een boek nu zoveel toegevoegde waarde zult aantreffen.

Ga 'gewoon' eens naar een paar netwerkbijeenkomsten in je buurt. Zie http://www.ondernemersnetwerken.nl voor een overzicht. Meestal kun je een keertje langskomen zonder verplichting tot meer. Kijk wat je aanspreekt en wordt wel of geen lid. Daarnaast zijn er diverse online netwerken, al of niet icm bijeenkomsten, waarvoor hetzelfde geldt.

Ten derde zijn er regelmatig in het land diverse soorten van bijeenkomsten die dan wel niet formeel on het kopje netwerken zullen vallen, maar wel als zodanig te gebruiken zijn. Ga er naar toe en leef je uit!

 

Ciao

GJ

 

 

Link naar reactie
  • 0

Boeken lezen over netwerken is allemaal leuk en aardig.Het meest effectieve acquisitieinstrument in de evenementen/bedrijfsfeestenbranche zijn echter beursbezoek (horecava, evenement2005, etc) en inderdaad mond op mond reclame in je netwerk. Veel mensen die een dergelijk bedrijf starten doen dit omdat ze al langere tijd in zo een sector werkzaam zijn.

 

Wat bedoel je precis met evenementenbureau? Zorg je voor een gehele productie? (dit betekent dat jij alle overige partijen regelt die nodig zijn om een evenement op te bouwen, te draaien en af te bouwen: licht, geluid, dj`s, horeca, decoratie, site, beveiliging, vergunningen, ehbo, garderobe, etc.) Of zorg je voor een bepaald aspect hiervan? Of zorg je bijvoorbeeld voor dagjes uit, team-events, of andere vormen van bedrijfsentertainment?

Link naar reactie
  • 0

Wat bedoel je precis met evenementenbureau? Zorg je voor een gehele productie? (dit betekent dat jij alle overige partijen regelt die nodig zijn om een evenement op te bouwen, te draaien en af te bouwen: licht, geluid, dj`s, horeca, decoratie, site, beveiliging, vergunningen, ehbo, garderobe, etc.) Of zorg je voor een bepaald aspect hiervan? Of zorg je bijvoorbeeld voor dagjes uit, team-events, of andere vormen van bedrijfsentertainment?

 

Met evenementenbureau bedoel ik dus de complete productie. Met alles wat erbij komt kijken wat jij noemt.

 

Dagjes uit en team events in eerste instantie niet. Wel als dit met een feestavond samenvalt.

Startpunt voor bedrijfsuitjes, vrijgezellenfeesten en familiedagen in Limburg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.