Na enige maanden op dit forum rondgezworven te hebben, begon mij steeds wat op te vallen. Héél vaak wordt in een post zijdelings melding gemaakt van een conflict dat de HL-er heeft gehad met deze en gene, vaak met de voormalige werkgever(s), soms met anderen.
Dat is denk ik ook wel begrijpelijk, want om een onderneming te beginnen zal het zeker helpen als je eigenwijs bent, innovatief, anders, doorzettingsvermogen hebt, kortom allemaal eigenschappen die erg vruchtbaar kunnen zijn om iets te bereiken maar bij een beetje overkill moeizaam kunnen werken bij een samenwerking.
Maar ben je eenmaal ondernemer, dan is het van levensbelang dat je goed contact krijgt met je klanten. Als ze een richting uit willen die je echt verkeerd vindt, helpt het natuurlijk niet echt om ze als stom te behandelen, ook al zijn ze dat soms wel. Een dienstbare mentaliteit ligt mij niet zo. Dat is meestal niet erg, klanten hebben juist om die reden vaak respect voor je, maar ik beland soms ook in een weinig gelukkig gesprek met een klant waarvan ik achteraf denk, had ik beter kunnen aanpakken, meer begrip moeten tonen. Hebben jullie dat nou ook?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gast mieke
Gast mieke
Na enige maanden op dit forum rondgezworven te hebben, begon mij steeds wat op te vallen. Héél vaak wordt in een post zijdelings melding gemaakt van een conflict dat de HL-er heeft gehad met deze en gene, vaak met de voormalige werkgever(s), soms met anderen.
Dat is denk ik ook wel begrijpelijk, want om een onderneming te beginnen zal het zeker helpen als je eigenwijs bent, innovatief, anders, doorzettingsvermogen hebt, kortom allemaal eigenschappen die erg vruchtbaar kunnen zijn om iets te bereiken maar bij een beetje overkill moeizaam kunnen werken bij een samenwerking.
Maar ben je eenmaal ondernemer, dan is het van levensbelang dat je goed contact krijgt met je klanten. Als ze een richting uit willen die je echt verkeerd vindt, helpt het natuurlijk niet echt om ze als stom te behandelen, ook al zijn ze dat soms wel. Een dienstbare mentaliteit ligt mij niet zo. Dat is meestal niet erg, klanten hebben juist om die reden vaak respect voor je, maar ik beland soms ook in een weinig gelukkig gesprek met een klant waarvan ik achteraf denk, had ik beter kunnen aanpakken, meer begrip moeten tonen. Hebben jullie dat nou ook?
Mieke
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7320-te-tegendraads/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag