Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen

Exploitatie site, hoe?

Geplaatst:

Rein

Beste leden,

Enige maanden geleden hebben we een consumenten site online gebracht. Deze site doet het redelijk. Het is een site wat vergelijkbaar is met bijv: marktplaats of Ebay.

We zijn echter in een stadium gekomen dat we niet verder kunnen. De site trekt per dag aardig wat bezoekers. Door wat media aandacht hebben we dat kunnen bewerkstelligen. Om met de "grote jongens" mee te kunnen doen hebben we nieuwe impulsen nodig. En dan bedoel ik in het bijzonder: budget.

Kunnen we met ons verhaal naar de bank? Wetende dat we al ons eigen vermogen al in de site gestopt hebben of zijn er andere mogelijkheden?

Iemand ervaring hiermee.

Wij zijn een beetje op een dood spoor beland.

[edit mod] titel verduidelijkt [/edit]

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Featured Replies

Geplaatst:

nonex.nl

Wat is je verdienmodel, heb je een ondernemingsplan om mee naar de bank te gaan, heb je een overzicht van de kosten om het verder uit te bouwen, heb je een overzicht van de opbrengsten die je nodig hebt om het rendabel te houden?

Probeer je er zelf van te leven? Kun je meer sites opzetten met de ervaring die je nu hebt, zodat je inkomen uit meerdere bronnen komt? Leef je van advertenties of verkoopt de site iets?

Gewoon wat vragen die eea kunnen verduidelijken....

Geplaatst:

Rein

• Auteur

Beste Justus,

Wat bedoel je precies met verdien model? Ja ik heb een ondernemersplan. Een overzicht heb ik nog niet. Kosten moeten voornamelijk bestaan uit reclame. Zelf heb ik een drukke baan. Dus ik hoef er niet van te leven. Het is begonnen als hobby. Maar de site doet het te goed om er mee te stoppen en brengt nog te weinig in om er fulltime mee aan de slag te gaan. Ben toevallig bezig met het opzetten van een nieuwe site wat te maken heeft met mijn vakgebied: Horeca. Ook in deze site moet weer geinvesteerd worden. Kunnen we gelukkig zelf doen met dank aan Web Chemistry. Daar komt wel budget uit maar dat heeft weer enige maanden nodig.

Ik wil de naam van de site (zoals in het probleem omschreven) niet bekend maken. Anders wordt de site (kan ook onbedoeld zijn) misschien te grabbel gelegd.

Jij (Justus) hebt mij toen ook geholpen met het persbericht. Dus kijk even in je archief. dan weet je om welke site het gaat. Adverteerders kunnen gratis adverteren. Zodat de site meer body krijgt.

Het extra budget zou ook een gemotiveerde medewerker moeten bekostiggen die fulltime de site onder onze klanten onder de aandacht kan brengen. Dat is niet echt mijn vakgebied. Ook staan we open voor eventuele partners.

www.budgethoreca.nl

Geplaatst:

nonex.nl

Met verdienmodel bedoel ik hoe je de kosten van de site dekt: welke inkosmten staan er tegenover, advertenties, producten, inschrijvingen, evenementen, m.a.w. hoe verdien je het geld om de site in de lucht te houden?

Geplaatst:

Rein

• Auteur

Duidelijk. Ja dat hebben we op papier staan. Op dit moment bieden we onze diensten nog gratis aan. Maar dat moet uiteraard in de toekomst veranderd worden. En dat kan ook. Per ongeluk zijn we op een nieuw idee gestuit waar we in de toekomst ( denk ik) leuk mee kunnen verdienen.

Een klant vroeg ons mee te denken met de inrichting van een nieuw kantoor pand. Dat hebben we gedaan en via mond tot mond reclame zijn we weer in contact gekomen met andere bedrijven.

www.budgethoreca.nl

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Een aantal mogelijke opties om je saleskracht te vergroten:

- Is er een resellermodel mogelijk?

- Kun je iemand aantrekken die zich inkoopt voor een aandeel (mede-ondernemer wordt), en vervolgens de marketing en sales op poten gaat zetten?

- Zijn er stage-opdrachten van te maken (mits je hen voldoende kunt begeleiden tijdens hun stages, gezien je baan lijkt me dat moeilijk).

- Zorg voor meer PR, focus je tijd en aandacht daarop en zorg dat de mensen meer met jouw product in aanraking komen.

- Kun je je huidige bezoekers belonen voor het aanbrengen van nieuwe klanten? Zo spoor je hen aan, en niets verkoopt beter dan positieve bestaande klanten.

Banken houden niet echt van dit soort concepten, en investeerders zullen meer tijdsinspanning van je wensen dan het "erbij doen". Wellicht heb je familie of kennisen met geld, die zin hebben om dit avontuur met je aan te gaan (en dit financieel ook kunnen doen)?

Geplaatst:

Rein

• Auteur

Wat bedoel je met resellermodel? We kunnen iemand (of bedrijf) de mogelijkheid bieden om zich in te kopen voor een aandeel. We zijn nog opzoek maar hebben de juiste persoon of bedrijf nog niet gevonden. Stage wordt moeilijk. We kunnen niet de garantie geven om iemand structureel te begeleiden. Daar wil ik dus ook geen misbruik van maken. PR doen we inderdaad niet genoeg. Moeten we meer aanwerken. Iemand nog PR tips?

Familie heeft al aardig wat geld geinvesteerd. Het is ook een leuke site. Misschien moeten we wel wat meer geduld hebben. Langzaam komen er ook grote klanten op ons af.

Het kan mij niet snel genoeg gaan ha ha. Is dat een ondernemers probleem?

www.budgethoreca.nl

Geplaatst:

Cor van Prooyen

@reinoutr

Zoiets is niet een probleem maar juist een uitdaging.!!

Netwerken is belangrijk.. doe dat niet alleen op HL

( owjee de bezembloeg ::)) maar stap eens bij je grotere conculega's naar binnen.. denk NOG groter neem contact op met bedrijven in je branche in andere landen...

ëcht elke "goeie" ondernemer zal je aanbod tot samenwerken op wat voor manier dan ook.. in overweging nemen.

n ouwe maar wel goede: " nooit geschoten is altijd mis"

vraag/informeer/ bij iedereen of je nu "groot" bent of "klein" .... het gaat erom dat je hun gat/HET gat kan vullen. !!

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Geplaatst:

Rein

• Auteur

Inderdaad Preston. Daar heb je gelijk in . Zal ik zeker doen. Goede motivatie

www.budgethoreca.nl

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.