• 0

Hoe Amazon korting inboeken

(aangepast)

Goedemiddag,

Ik heb een eigen bedrijf en heb een post waarvan ik niet weet hoe deze in te boeken in mijn boekhouding:

Stel, ik koop een nieuwe laptop voor €1.500 en een bureaustoel van €500 bij Amazon.nl. Ik betaal de €2.000 via mijn zakelijk rekening en mijn  boekhoudkoppeling via InformerOnline geeft een afschrijving aan van €2.000. Enkele dagen later ontvang ik een bijschrijving van €150,- terug van Amazon op mijn rekening als korting. Amazon heeft de bestelling opgesplitst in 2 facturen van €1.400 en €450.

 

Wanneer ik de facturen van de bestelling koppel met de afschrijving van €2.000 (ingeboekt op kantoorkosten) geeft het boekhoudprogramma aan dat er een betalingsverschil is van €150.

Mijn vraag, hoe boek ik het €150 betalingsverschil in en hoe boek ik vervolgens de bijschrijving van de korting van €150 in?

Alvast bedankt voor de moeite!
Noah

aangepast door Ns123333
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ik zou eens bellen met de helpdesk van het boekhoudprogramma, je noemt, bestelling en koppeling van facturen, dat vraagt dus om een aanpak specifiek voor dat pakket. Ik kan hooguit een schoolboekjes voorbeeld geven die je dan niet echt verder helpt.

 

Enige wat ik kan zeggen is dat je niet afschrijft over 2000 maar over 1850 euro. Je schrijft af over de werkelijke prijs niet over een brutofactuur.

waarschijnlijk kun/moet je de bestelling aanpassen of het pakket heeft functionaliteit waarmee je een verschil tussen de bestelling en de facturen kan afboeken om de bestelling af te kunnen sluiten.

maar daar kan ik dus geen zinnig woord over zeggen.

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond Roel,

Bedankt voor je tip. Ik had al het gevoel dat dit meer met de verwerking in mijn specifieke boekhoudpakket te maken had dan met de achterliggende verwerking in mijn boekhouding.

Ik ga contact opnemen met de klantenservice van het boekhoudpakket.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.