• 0

0% of 21% voor export ondersteuningsdienst buiten de EU

Hallo mijn vriendelijke adviseurs, ik zou graag willen weten of ik 0% of 21% btw in rekening moet brengen.  Dank u voor uw hulp.

 

PLAATS
- Ik ben ZZPer (eenmanszaak) gevestigd in Nederland.
- Mijn individuele klant (geen ondernemer) woont buiten de EU.

 

MIJN DIENST
Mijn klant betaalt aan de online winkel.  Hij betaalt me alleen voor mijn vertaal- en exportadviesdienst. Mijn klant kan geen Nederlands lezen.

 

VOORWAARDE
Ik heb een bewijs dat het product buiten de EU is aangekomen.

 

VRAAG
Factureer ik mijn klant 0% of 21%?

 

WEBSITE IK STUDEER
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/tarieven_en_vrijstellingen/diensten_met_0_btw/bemiddeling_bij_vervoer_en_opslag

===========================

Hello my kind advisors, I would like to know if I must charge VAT 0% or 21%. Thank you for your help. 

 

LOCATION
- I am ZZPer (eenmanszaak) based in the Netherlands.
- My individual customer (not entrepreneur) lives in outside EU country.

 

MY SERVICE
My customer pays to online store. He only pays me for my translation and export advice service. My customer cannot read Dutch.

 

CONDITION
I have a proof the product arrived outside EU.

 

QUESTION
Do I invoice my customer 0% or 21%?

 

WEBSITE I STUDY
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/tarieven_en_vrijstellingen/diensten_met_0_btw/bemiddeling_bij_vervoer_en_opslag

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn internationale winkelondersteuningsservice is altijd samen met hun exportverzending. (bemiddelingsdiensten, tussenpersonen) Ik verzorg de klant vanaf de aankoopdatum tot het product buiten Europa bij de klant thuis is aangekomen.

================================================================

My international shopping support service is always together with their export shipping. (bemiddelingsdiensten, tussenpersonen) I take care the customer from the shopped date until the product arrived at customer's home outside Europe. 

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Mary ZZP Netherlands zei:

Bedankt voor de link Bert. De link hielp niet. Daarom kwam ik op deze website. :(

Dan moet je wel even aangeven waarom de link niet geholpen heeft.

Welke gegevens heb je daar ingegeven (die zijn voor ons ook allemaal van belang om deze vraag correct te beantwoorden).

 

=======

 

Then you have to indicate why the link did not help.

Which answers did you give there (we'll need to know them before we can answer this question correctly).

 

9 uur geleden, Mary ZZP Netherlands zei:

CONDITION
I have a proof the product arrived outside EU.

What does the product have to do with your service? Does that customer pay you for that product?

 

9 uur geleden, Mary ZZP Netherlands zei:

He only pays me for my translation and export advice service. My customer cannot read Dutch.

And you can read Dutch? Without throwing it through the Google translator?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Then you have to indicate why the link did not help.

 

Which data did you enter there (which are also important for us to answer this question correctly).

 

↑↑↑

 

I did not understand the definition of bemiddeling.

 

Without my help, my customer cannot complete online shopping. I support until the product arrives at their home.

 

Customer pays online store for product. Customer pays support fee only to me.

 

I have a proof from tracking data that it arrived customers address outside EU.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 2

Je levert wel een dienst, deze is naar mijn mening geen "bemiddeling" maar valt onder "diensten door adviseurs, ingenieurs, advocaten of accountants en soortelijke diensten". Als je dan de rekenhulp gebruikt krijg je de volgende uitkomst:

 

De dienst is belast in het land van uw afnemer. De wetgeving van dat land geldt. Vraag de belastingdienst van dat land of en hoe u aangifte moet doen.

 

Je factureert dus zonder NL BTW.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.