• 0

eenmanszaak naar bv

Ik ben bezig om mijn eenmanszaak geruisloos om te zetten naar een bv. Nu heb ik van de notaris een een schrijven gehad om een inbrengbeschrijving in te vullen. Ik wil een holding en een werkmaatschappij. Dus 2x inbrengbeschrijving. Ik wil per 01 januari 2023 beginnen met de bv.  De balans per heden is als volg: Activa

Inventaris   € 8271

Voorraad    € 601530

Liquidemid  € 29862

 

Passiva:

Eigenvermogen   € 23708

Crediteuren  € 615955

 

Wie kan mij helpen om de inbreng beschrijving in te vullen.  Moet ik mijn eigen vermogen als aandelen opgeven.

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
1 uur geleden, bbdank zei:

Wie kan mij helpen om de inbreng beschrijving in te vullen.  Moet ik mijn eigen vermogen als aandelen opgeven.

 

Welkom

 

Ik preek een beetje voor eigen parochie als ik zeg dat ik enigszins verbaasd opkeek toen ik zag wat je zelf gaat doen en welke vraag je hier stelt. Als je dit zelf wilt doen dan had je het antwoord op die vraag in feite al moeten weten. Dit zijn echt de eerste baby-stapjes van de geruisloze inbreng...

 

@shoptillyoudropJe kunt inderdaad een formulier kopen voor een tientje. Net zo goed als dat ik voor 10 euro een schroevendraaier kan kopen om daarmee te proberen mijn auto te repareren. Recept voor drama ;) Je moet echt wel weten wat je doet. Bij fouten in het toch wel omvangrijke proces van een geruisloze inbreng kunnen de fiscale consequenties (terugdraaien van de geruisloze inbreng) heel, heeeeel erg duur uitpakken.

 

Om bbdank een beetje op weg te helpen:

1. Standaardvoorwaarden geruisloze inbreng: daar heb je je aan te houden.

2. Verzoek 3.65 IB doen: verplicht

3. En waarom ben je nu al een inbrengbalans aan het invullen als je pas per 1-1-2023 omgaat? Maak dan de jaarrekening van 2022 compleet en gebruik die balans.

4. denk daarbij aan creditering van je IB-schulden tot en met 2022 die op 1-1-2023 nog niet betaald zijn.

5. En tot slot: waarom maak je eigenlijk gebruik van de geruisloze inbreng?

 

groet en succes

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 2

Ik bedoelde dan ook niet dat het verstandig zou zijn om een voorbeeld te kopen en 'in te vullen' zoals TS kennelijk van plan is. Maar het kan wel, als hij/zij echt weet hoe en wat (en daar kan je inderdaad wel vraagtekens bij zetten).

 

Overigens vind ik de cijfers ook wel opmerkelijk: Meer dan 6 ton voorraad, kennelijk geheel gefinancierd met leverancierskredieten... Niet zo alledaags lijkt mij (maar dat terzijde).

 

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.