• 0

Stoppen met eenmanszaak en binnen een jaar verder gaan met een BV

Hallo,

 

Ik heb sinds 2019 mijn eigen eenmanszaak maar daar wil ik ivm met mentale problemen (depressie) mee stoppen, 31 december leek mij hiervoor een mooie datum. Het is wel de bedoeling om in de toekomst verder te gaan (weliswaar op een iets andere manier) en ik zou dan graag een BV oprichten, dat was ik al wat langer van plan maar ik wil nu eerst een tijdje rust nemen voor ik weer verder ga. Mijn eenmanszaak heeft een lening bij een familielid (de looptijd van die lening is nog ca 2,5 jaar) en ik heb nog wat inventaris en voorraad. Ik werk vanuit huis (of beter gezegd vanuit een hal/schuur op het terrein van mijn ouders en ik betaal daarvoor geen huur) Als ik stop met mijn eenmanszaak hoe werkt dat met de inventaris die ik nog heb, het zal waarschijnlijk nog een paar maanden duren voor ik de BV ga oprichten.

 

Met vriendelijke groet, Nick

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
50 minuten geleden, nick7203 zei:

en ik zou dan graag een BV oprichten, dat was ik al wat langer van plan

Hi Nick

 

Allereerst sterkte met je situatie nu. Als je de boel weer kunt oppakken, waarom heb je dan een voorkeur voor een BV?

 

Overigens kunnen de inventaris etc  gedurende die tijd ook prima in privé gehouden worden en bij oprichting van de BV overgedragen worden aan de BV.

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Joost Rietveld zei:

 waarom heb je dan een voorkeur voor een BV?

 

1 van de redenen dat ik er nu doorheen zit is omdat het werk wat ik doe (ondanks dat het maatwerk is) toch wel heel veel productiewerk is. De grotere en ingewikkeldere projecten vond ik altijd leuker om te doen maar daar zijn wel meer risicos en grotere bedragen mee gemoeid, zulke projecten komen ook vaker uit het buitenland dus om het risico voor mezelf te spreiden zou ik dat graag met een BV doen. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.