Ga naar inhoud
Geplaatst:

Lara van Gogh

Goedendag Lara hier,

Ik wilde graag weten wat is de KVK van België hoe noemen ze dat daar.
Is er een algemeen Engels woord voor de KVK die ik kan gebruiken.

Ik zie jullie antwoorden graag tegemoet.

Groetjes,

Lara van Gogh 

Featured Replies

Geplaatst:

TwaBla

Had je Google al geprobeerd? Dat is wel zo snel. :wink:

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Lara van Gogh

• Auteur
3 minuten geleden, TwaBla zei:

Had je Google al geprobeerd? Dat is wel zo snel. :wink:

Wat is Google ;)
uhhh ja zeker, maar daar ik kom niet uit. Ik zoek een expert die het wel weet.
Weet jij wel of niet ? 

Geplaatst:

TwaBla

7 minuten geleden, Lara van Gogh zei:

Ik wilde graag weten wat is de KVK van België hoe noemen ze dat daar.

In België word het verplichte handelsregister bijgehouden door de Kruispuntbank voor Ondernemingen (KBO); in Engeland schrijf je je in bij Companies House.

Ze hebben er ook kamers oftewel chambres, maar die zijn voor leden en vrijwillig.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Lara van Gogh

• Auteur
4 minuten geleden, TwaBla zei:

In België word het verplichte handelsregister bijgehouden door de Kruispuntbank voor Ondernemingen (KBO); in Engeland schrijf je je in bij Companies House.

Ze hebben er ook kamers oftewel chambres, maar die zijn voor leden en vrijwillig.

Bedankt TwaBla ;)

In Nederland vragen ze altijd bewijs inschrijving KVK, in België is het dan bewijs inschrijving KBO.
Chambres nee die heb ik niet nodig, ik zoek alleen voor freelancers.

Wat zijn leden, ook een soort vrijwilligers ?

Geplaatst:

TwaBla

1 uur geleden, Lara van Gogh zei:

Chambres nee die heb ik niet nodig, ik zoek alleen voor freelancers. Wat zijn leden, ook een soort vrijwilligers ?

Er zijn in België wel kamers van koophandel, maar dat zijn ondernemersverenigingen. Het handelsregister waar je je moet inschrijven zit bij de KBO, een soort semi-overheid.

Ook de Britse chambers en Amerikaanse chambers zijn vooral netwerkverenigingen. Voor leden dus. Een vrijwillige club.

aangepast door TwaBla

Geplaatst:

Lara van Gogh

• Auteur
3 minuten geleden, TwaBla zei:

Er zijn in België wel kamers van koophandel, maar dat zijn ondernemersverenigingen. Het handelsregister waar je je moet inschrijven zit bij de KBO, een soort semi-overheid.

Ook de Britse chambers en Amerikaanse chambers zijn vooral een netwerkclub. Voor leden dus. Een vrijwillige club.

Ja precies, als je als freelancer gaat beginnen in Belgie dan schrijf je in bij de KBO ?

Geplaatst:

Bert.

Ook niet te verwarren met de ICC, International Chamber of Commerce. ICC NL is wel iets anders dan de "Kamer van Koophandel". 

Hier nog wat info over België.

https://www.nkvk.be/post/kvk-belgie

Geplaatst:

Gast Wigbolt

Zie: registers in Europa of buitenlandse registers.

De diverse doorverwijzingen zijn ook zeer interessant voor gelijksoortige vragen.

Kleine denkfout die hier dreigt of lijkt te worden gemaakt is dat heel de wereld op dezelfde manier georganiseerd of ingericht is naar Nederlands voorbeeld. :winking-face:

Met vriendelijke groet,

Wigbolt

aangepast door Wigbolt

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.