• 0

Vergunningen DNB en AFM

Hallo,

 

Wij (ik en 2 programmeurs) zijn momenteel bezig met de ontwikkeling van een nieuw internationaal online-betaalsysteem, vergelijkbaar met paypal. De ontwikkeling gaat prima en wel, maar wij weten niet precies welke vergunningen aangevraagd dienen te worden. De kamer van koophandel vertelde ons dat wij te maken zullen krijgen met de wet toezicht kredietwezen, en de wet financiele dientsverlening. De Nederlandsche Bank gaat over de wet toezicht kredietwezen, en vroeg ons, om het gehele plan naar hun op te sturen in alle details. Dat zie ik niet zo zitten, omdat het langer dan 4 weken kan duren voordat wij repons krijgen op onze vragen qua vergunningen. Wij willen alleen weten met welke regels en vergunningen te maken hebben zodat wij verder kunnen met de ontwikkeling. Weet iemand misschien bij welke (onafhankelijke) adviseur ik terecht kan voor advies en vragen?

 

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou daar in dit stadium niet teveel over tobben, en eerst je product maken. Als je te weten komt welke vergunningen je nodig hebt dan blijkt het toch te duur om ze allemaal aan te vragen. Wel handig om 's met DNB te gaan praten, kunnen ze niet zeggen dat je ze het niet hebt verteld.

 

Ik heb ooit iets dergelijks ondernomen, toen gesproken met DNB, die wisten toen nog niet wat internet was, en lieten ons maar begaan. We hadden ons iig ingedekt. Een bankvergunning of zo is toch onmogelijk, dat aspect moet je uitbesteden aan iemand die een bankvergunning heeft.

 

Wat wel zeer essentieel is dat je een serie octrooien hebt.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Heb je al nadere informatie ingewonnen bij de voorlichting van beide toezichthouders?

 

DNB oefent toezicht uit op het betalingsverkeer en al hetgeen daarmee samenhangt. Als jurist/opdrachtnemer heb ik zelf de nodige ervaring met deze toezichthouders. Een advies vooraf: Volg de procedures van beiden. Doe je dat niet dan hang je. Met name DNB kan alsdan bijzonder vervelend worden.

 

Vraag in ieder geval de brochure aan over ‘Oversight’. Zie voor meer informatie daarover deze pagina bij DNB. Tevens vind je daarin het telefoonnummer van de afdeling Communicatie en informatie.

 

Of de Wfd in dit verband een rol speelt waag ik te betwijfelen, deze bevat primair regels met betrekking tot financiële producten, althans het aanbieden, bemiddelen en het adviseren hierover.

 

Verder sluit in mij geheel bij Christine aan.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties.

Ik denk toch dat het beter is om het systeem te baseren op hun regels en vereiste handelingen. Het aanpassen van het systeem aan hun regels nadat het af is, zal veel meer werk kosten dan wanneer wij het nu al integreren in ons systeem.

 

Ik zal vandaag contact opnemen met de afdeling communicatie en informatie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 71 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.