Ik verkoop digitale producten op Etsy en nu de eerste maand om is wil ik deze verwerken in mijn boekhouding.
Ik zat te denken om Etsy aan te maken als rekening in mijn boekhoudprogramma. Dan elke maand de opbrengsten inboeken op de Etsy rekening en hiervoor een factuur aanmaken i.v.m. de verlegde btw. Dan de kosten van Etsy als uitgave op deze rekening. Als laatste een interne overboeking van de Etsy rekening naar mijn zakelijke rekening zodra Etsy mij een uitbetaling doet.
Is dit een goede manier? Of zou er een betere manier zijn.
Ik dacht aan deze constructie omdat ik aantal dagen geleden bijvoorbeeld een bedrag heb ontvangen van Etsy en dit komt niet overeen met de maandelijkse opbrengsten.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
sander86
sander86
Ik verkoop digitale producten op Etsy en nu de eerste maand om is wil ik deze verwerken in mijn boekhouding.
Ik zat te denken om Etsy aan te maken als rekening in mijn boekhoudprogramma. Dan elke maand de opbrengsten inboeken op de Etsy rekening en hiervoor een factuur aanmaken i.v.m. de verlegde btw. Dan de kosten van Etsy als uitgave op deze rekening. Als laatste een interne overboeking van de Etsy rekening naar mijn zakelijke rekening zodra Etsy mij een uitbetaling doet.
Is dit een goede manier? Of zou er een betere manier zijn.
Ik dacht aan deze constructie omdat ik aantal dagen geleden bijvoorbeeld een bedrag heb ontvangen van Etsy en dit komt niet overeen met de maandelijkse opbrengsten.
Titel aangepast
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74453-etsy-boekhoud-constructie-correct/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag