Al enige tijd zit ik met een interessant vraagstuk, dat mij inmiddels dermate irriteert dat ik me weleens afvraag of ik door moet gaan met ondernemen.
Je kunt, in mijn optiek, drie soorten dingen verkopen (even bij benadering);
1. Tastbare producten
Fijn omdat je, hoe meer je verkoopt, hoe minder de kosten per product in de regel worden en hoe hoger je winstmarge. Nadeel is voorraadbeheer. Een voordeel is dan weer dat een tevreden klant, als het product is opgebruikt of verouderd is, terug komt om opnieuw iets te kopen.
2. Uren
Als mijn uren op zijn, is mijn max bereikt. Ik zal mijn prijs moeten verhogen om meer te verdienen, maar dan moet ik wel investeren in het vinden van nieuwe klanten die bereid zijn meer te betalen voor mijn dienstverlening, of mijn huidige klanten overtuigen dat ze meer moeten betalen. Ik kan andermans uren gaan verkopen, maar dat is moeilijk als het aantal uren sterk fluctureert.
3. Continuë dienstverlening
Denk aan webhosting of mobiele telefonie. Zodra mensen klant zijn, zullen de meesten dat blijven als de prijs/kwaliteitverhouding goed is. Je hoeft volgend jaar niet al je klanten opnieuw te overtuigen, omdat ze al lid zijn.
Mijn paradox dan: als ik een hostingbedrijf zou runnen, dan blijven mijn klanten bij me als ik goede diensten lever. Maar ik run een mediabedrijfje, dat vooral dingen doet met huisstijlen, internet en muziek. Hoe beter mijn diensten, hoe langer het duurt voor mensen terug komen!
Wat kun je als urenschrijver doen om jezelf zeker(der) te stellen van een minimum aantal inkomsten? Het is hollen of stilstaan, terwijl je bij een continuë service weet dat je x actieve klanten hebt die van je afnemen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mediabattery.com
mediabattery.com
Hallo allemaal!!
Al enige tijd zit ik met een interessant vraagstuk, dat mij inmiddels dermate irriteert dat ik me weleens afvraag of ik door moet gaan met ondernemen.
Je kunt, in mijn optiek, drie soorten dingen verkopen (even bij benadering);
1. Tastbare producten
Fijn omdat je, hoe meer je verkoopt, hoe minder de kosten per product in de regel worden en hoe hoger je winstmarge. Nadeel is voorraadbeheer. Een voordeel is dan weer dat een tevreden klant, als het product is opgebruikt of verouderd is, terug komt om opnieuw iets te kopen.
2. Uren
Als mijn uren op zijn, is mijn max bereikt. Ik zal mijn prijs moeten verhogen om meer te verdienen, maar dan moet ik wel investeren in het vinden van nieuwe klanten die bereid zijn meer te betalen voor mijn dienstverlening, of mijn huidige klanten overtuigen dat ze meer moeten betalen. Ik kan andermans uren gaan verkopen, maar dat is moeilijk als het aantal uren sterk fluctureert.
3. Continuë dienstverlening
Denk aan webhosting of mobiele telefonie. Zodra mensen klant zijn, zullen de meesten dat blijven als de prijs/kwaliteitverhouding goed is. Je hoeft volgend jaar niet al je klanten opnieuw te overtuigen, omdat ze al lid zijn.
Mijn paradox dan: als ik een hostingbedrijf zou runnen, dan blijven mijn klanten bij me als ik goede diensten lever. Maar ik run een mediabedrijfje, dat vooral dingen doet met huisstijlen, internet en muziek. Hoe beter mijn diensten, hoe langer het duurt voor mensen terug komen!
Wat kun je als urenschrijver doen om jezelf zeker(der) te stellen van een minimum aantal inkomsten? Het is hollen of stilstaan, terwijl je bij een continuë service weet dat je x actieve klanten hebt die van je afnemen.
Hoe gaan jullie hiermee om?
Sietse
http://www.mediabattery.com | http://www.startupidentity.nl
visual identity, webdesign & -development, tv consultancy and music artists support
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7453-paradox-van-tevreden-klanten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag