Verdeling van bedrijfswinst met vennoot/zakenpartner

Aanbevolen berichten

(aangepast)

dag lieve mensen, ik hoop hier jullie mening en tips te krijgen

 

ik ga een photobooth bedrijf beginnen.

Hier is de investering en veel werk best gering.

ik ben de founder van dit idee en heb een vriend daarbij betrokken omdat hij ooit zo'n photobooth bedrijf had maar die is inmiddelis 3 jaar nonactief.

na onze eerste afspraak heeft hij mededeeld of zijn zaken partner van hun eigenbedrijf ook in deze vennoot ook  mag zijn.

 

de probleem kom nu het verdelen van de winst.

ik wil niet gerieg zijn, maar ook geen sinterklaas, zomaar geld weggegevn

 

De reden waarvoor ik met hun werk is meer omdat ik dacht zij de connecties te hebben.

 

maar tot nu toe heb ik zelf de eerste deal afgesloten.

 

werkzaamheden.

opzetten van de photo boot, photo maken en interactem et klanten, afbreken.

in de toekomst, hebben we werknemers en zijn doen alles zelf.

 

we hebben besloten, alle kosten wordengelij verdeeld en daarna de winst wordt verdeeld per percentage die we gebben bepaald.

 

ik will weten van jullie hoeveel percentage moet ik dan geven.

  

hoop op snell reacties

 

 

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
'Schreeuwende' titel aangepast
Link naar reactie

Beste Daniel,

 

Hebben jullie al bepaald in wat voor soort bedrijf jullie gaan samenwerken? Een VOF, maatschap, CV, BV of anders...(?)

 

Je hebt het (ook) over 'mijn bedrijf' en dan vraag ik me af (a) heb je je vriend en zijn vennoot nodig én (b) als deze ook nog eens hun eigen bedrijf samen hebben hoeveel tijd kunnen ze dan spenderen in jouw nieuwe onderneming?

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen Kisters RPLU ARe

Adviseur juridisch risicomanagement, Risicodeskundige aansprakelijkheid & Getuige-deskundige Beroepsaansprakelijkheid

Link naar reactie
5 uur geleden, daniel10 zei:

na onze eerste afspraak heeft hij mededeeld of zijn zaken partner van hun eigenbedrijf ook in deze vennoot ook  mag zijn.

Wat komt die zakenpartner van hem dan in jullie bedrijf doen?

 

En heb je al nagedacht over het besturen van jullie bedrijf? Wie is de baas? Of gaat alles in overleg? Of met meerderheid van stemmen? In dat laatste geval ben jij natuurlijk de Sjaak als zij het met elkaars eens zijn en jij niet met hen

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
On 26/03/2023 at 05:00, Jeroen Kisters RPLU ARe said:

Beste Daniel,

 

Hebben jullie al bepaald in wat voor soort bedrijf jullie gaan samenwerken? Een VOF, maatschap, CV, BV of anders...(?)

 

Je hebt het (ook) over 'mijn bedrijf' en dan vraag ik me af (a) heb je je vriend en zijn vennoot nodig én (b) als deze ook nog eens hun eigen bedrijf samen hebben hoeveel tijd kunnen ze dan spenderen in jouw nieuwe onderneming?

Hi Jeroen, bedankt voor uw bericht.We willen uiteindelijk een VOF opzetten. Tijd en geld spenderen is afhankelijk in hoeveel procent het bedrijf wordt verdeeld.

Dus ik dacht eerst aan 60-40 omdat zij de contacten hadden, Maar wat ik al eerder zei ik heb zelf de contact gelegd voor de perfecte locaties, 

Investering is hoog uit 5 euro, kan ik zelf neerleggen, maar omdat ik al met hen heb gezeten en zekere in de toekomst meer een samenwerking nodig heb voor andere soort bedrijven wil ik met hun meewerken,.

Maar hoeveel kan ik de winstverdeling doen, De bedoeling is , de percentage Vennootschap is ook gelijk aan tijd, investering and winst verdeling.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.