• 0

Vrijwillig verzekeren UWV

Beste forum leden,

 

Ik wil mijzelf graag vrijwillig verzekeren bij het UWV tegen het verlies van inkomen bij ziekte of arbeidongeschiktheid. Nu vroeg ik me af of deze kosten zakelijk aftrekbaar zijn, of moet ik deze in prive nemen en vervolgens opvoeren bij mijn aangifte inkomstenbelasting?

 

Ik hoor het graag - alvast bedankt!

 

Groet Guus

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

Beste Guus Wilem,

 

De kosten van de vrijwillige UWV verzekering zijn privé, je kunt ze aftrekken bij je aangifte als uitgaven voor inkomensvoorzieningen. 

 

Uit je vorige post maak ik overigens op dat je al ondernemer bent?

 

Houdt dan er rekening mee dat vrijwillig verzekeren alleen kan binnen 13 weken na je laatste dag in loondienst waarin je ook sociaal verzekerd was. Aanmelden na 13 weken is niet mogelijk.

 

( Wel zijn er andere vangnetten met een ruimere termijn, maar nooit langer dan 15-18 maanden na je laatste dag in loondienst) 

 

En ben je nu DGA / actief in een BV dan kun je je alleen aanmelden voor de vrijwillige WIA verzekering met een wachttijd van 2 jaar: de vrijwillige Ziektewetverzekering is er alleen voor IB ondernemers. Wel kun je deze 2 jaar overbruggen met een schenkkring of crowdsurance oplossing 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    15 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.