• 0

Zaken doen in Japan

Ik heb een potentiële leverancier gevonden in Japan en wil deze graag benaderen om te zien of er wederzijdse interesse is om samen te werken.

 

Nu kan ik mij voorstellen dat er daar andere gebruiken zijn in het zakendoen. 

 

Is er iets waar ik rekening mee moet houden? Iemand ervaring met zaken doen in Japan en wil mij wat tips en tricks delen?

 

Ik heb de leverancier al proberen te benaderen via mail maar tot op heden zonder resultaat, nu is mijn Japans ook een beetje stroef dus heb ik maar in het Engels geschreven. Wellicht dat dit anders en beter kan.... Er naar toe vliegen kan altijd nog natuurlijk.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0
1 uur geleden, Piet123 zei:

Hello Derk-Jan,

 

Ik doe al 25 jaar zaken in Japan. Als dank voor jouw tips voor mijn leaseauto help ik je wel.

 

Met vriendelijke groet,

 

Arnaud

 

 

Ik heb inmiddels al besloten om er zelf heen te vliegen en daar gewoon binnen te stappen. Maar ik sta natuurlijk altijd open voor advies.

Link naar reactie
  • 2

Ik doe nu 9 jaar zaken met Japan. Tips die me als eerste te binnen schiet is dat je verschil merkt bij leeftijd, bij de jongere generatie gaat het wat makkelijker (bijvoorbeeld uitzonderingen levering bestelling, communicatie) dan de oudere. Erheen gaan is sowieso goed om relatie op te bouwen, mijn ervaring is ook dat je dan sneller info krijgt dan via de mail.

 

Tip die ik ook graag iedereen wil geven, als je erop reis gaat plan er meteen wat vakantie bij en neem ook een leuke tour samen met vrijwilligers, dat kan via bijvoorbeeld https://kev.jp/index.html

Ik vond dat erg leuk, en beiden keren waren zij ook nieuwsgierig naar ons in Nederland waardoor ik ook makkelijk vragen kon stellen aan hun en je zo meer over hun cultuur leert. Ze zijn heel bescheiden maar uiteindelijk namen ze een lunch traktatie wel aan en ik vond het leuk om Nederlandse souvenirs cadeau te geven.

 

Heb je inmiddels contact gehad, waar ben je vooral zoekende in? Dan kan ik misschien gerichter wat tips geven. Piet123 ik ben eigenlijk ook benieuwd naar jouw tips / ervaringen. :-) Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Bert. zei:

En straks niet vergeten dat er een FTA bestaat tussen Japan en de EU waardoor veel producten met Japanse oorsprong zonder invoerrechten ingevoerd kunnen worden.

 

Goed om te weten!

 

Op 31-7-2023 om 13:39, Sandra. zei:

Heb je inmiddels contact gehad, waar ben je vooral zoekende in? Dan kan ik misschien gerichter wat tips geven.

 

Ik heb geprobeerd om contact te leggen maar mijn mails worden niet beantwoord. Wellicht niet de juiste adressen of men antwoord eenvoudig weg niet. Ik zit in een merkgebonden markt, dus het gaat om 1 specifieke producent.

Link naar reactie
  • 0
Op 15-4-2023 om 13:15, Derek-Jan zei:

Ik heb een potentiële leverancier gevonden in Japan en wil deze graag benaderen om te zien of er wederzijdse interesse is om samen te werken.

 

Nu kan ik mij voorstellen dat er daar andere gebruiken zijn in het zakendoen. 

 

Is er iets waar ik rekening mee moet houden? Iemand ervaring met zaken doen in Japan en wil mij wat tips en tricks delen?

 

Ik heb de leverancier al proberen te benaderen via mail maar tot op heden zonder resultaat, nu is mijn Japans ook een beetje stroef dus heb ik maar in het Engels geschreven. Wellicht dat dit anders en beter kan.... Er naar toe vliegen kan altijd nog natuurlijk.

Ga je sushi verkopen , je moet veel buigen en vooral heel beleefd zijn dus niet schuilen achter een "ik ben recht voor zn raap " mentaliteit. Dat kun je als snel buiten de grenzen niet maken. Al seker in japan niet veel succes het is je gegund enzo man

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.