Bij de VPB berekening moet volgens de belastingdienst het saldo van de V&W rekening gelijk zijn met het verschil in ondernemers vermogen einde en begin van het boekjaar. Ik loop vast bij dit concept omdat mijn begrip is dat V&W in de aangifte wordt berekend voor VPB maar het ondernemers vermogen einde boekjaar op de balans altijd een bedrag is na VPB. Dan kunnen de bedragen mijns inziens nooit gelijk lopen.
Ik gebruik GNU Cash als boekhoudprogramma.
Kan iemand aub uitleggen wat ik hier over het hoofd zie?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Alex Jansen
Alex Jansen
Hallo allemaal,
Bij de VPB berekening moet volgens de belastingdienst het saldo van de V&W rekening gelijk zijn met het verschil in ondernemers vermogen einde en begin van het boekjaar. Ik loop vast bij dit concept omdat mijn begrip is dat V&W in de aangifte wordt berekend voor VPB maar het ondernemers vermogen einde boekjaar op de balans altijd een bedrag is na VPB. Dan kunnen de bedragen mijns inziens nooit gelijk lopen.
Ik gebruik GNU Cash als boekhoudprogramma.
Kan iemand aub uitleggen wat ik hier over het hoofd zie?
Er is geen sprake van prive onttrekkingen.
Alvast dank!
Groet,
Alex
aangepast door Alex Jansenspelfout
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag