• 0

Cadeaubon en KOR/ bon zonder bedrag

Ik ben opruimcoach en wil graag cadeaubonnen verkopen. Omdat ik ben aangesloten bij de KOR hef ik geen BTW over mijn diensten. Mijn vraag is: hoef ik over mijn cadeaubonnen dan ook geen BTW af te dragen of gelden hier andere regels omdat het bon een product is?

 

Ten tweede wil ik graag dat op mijn bon het aantal uren dat de klant cadeau krijgt vermeldt staat, ipv het bedrag. Mag dat of moet je persé het bedrag vermelden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kor=Kor, je mag geen BTW berekenen, dus kun je ook geen BTW afdragen.

 

Op de bon mag je zetten wat je wilt, maar uiteindelijk moet er dan een uurbedrag aan gekoppeld worden om de boekhouding te kunnen doen.

Je verkoopt dan een bon met een tegoed van bv. 3 uur? De afnemer zal dan toch een bedrag moeten weten wat hij/zij betalen moet. Dus of het handig is?

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Opruimcoach Amsterdam zei:

Mijn vraag is: hoef ik over mijn cadeaubonnen dan ook geen BTW af te dragen of gelden hier andere regels omdat het bon een product is?

De kleineondernemersregeling (KOR) geldt voor goederen en diensten.

Aangezien je geen BTW in rekening mag brengen, valt er ook niets af te dragen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
38 minuten geleden, DaMedia zei:

Kor=Kor, je mag geen BTW berekenen, dus kun je ook geen BTW afdragen.

 

Op de bon mag je zetten wat je wilt, maar uiteindelijk moet er dan een uurbedrag aan gekoppeld worden om de boekhouding te kunnen doen.

Je verkoopt dan een bon met een tegoed van bv. 3 uur? De afnemer zal dan toch een bedrag moeten weten wat hij/zij betalen moet. Dus of het handig is?

Dank voor je antwoord. Ik stuur de koper sowieso een factuur waarop het bedrag staat. Het gaat er meer om dat ik het t.o.v. de ontvanger van de bon chiquer vindt staan als er geen bedrag op staat.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.