• 0

Huren van een kantoorruimte

Ons bedrijf (multimedia) begint eindelijk enige vorm aan te nemen, en daarom zijn we nu op zoek naar bedrijfsruimte. We hebben al een aantal interessante panden gevonden, die groot genoeg zijn, en ook te betalen.

 

Ik vraag me alleen af of er nog zaken zijn waar je als bedrijf aan moet dneken bij het huren van een pand. Huurperiode is overlegd, omdat we een beginnend bedrijf zijn willen we nog niet te lang aan een pand vastzitten, en 2 + 3 jaar is mogelijk.

 

Hebben jullie nog tips voor dingen waar we rekening mee moeten houden? Ik zou het erg jammer vinden als we voor verrassingen komen te staan.

 

Alvast bedankt he!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Borg (twee maanden is normaal)

Huurvrije periode (tot 12 maanden is te realiseren, afhankelijk van de huurprijs)

Servicekosten (wat valt er wél en niet onder)

Onderhoud binnen en buiten

Verzekering

Alarm

 

Er zijn zo nogal wat zaakjes te regelen. Heb je geen "bevriende ondernemer" in de buurt die over je schouder mee kan kijken?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Huurvrije periode (tot 12 maanden is te realiseren, afhankelijk van de huurprijs)

 

Huurvrije periode? Begrijp ik goed als je bijv. 2jarig contract hebt dat je er een periode "gratis" in mag?

 

Ja hoor, een beetje afhankelijk van de huurprijs. Sommige eigenaren willen graag een hoge "huurwaarde" in de boekene hebben. Huurwaarde is belangrijk voor de financiering en is niks anders dan de maandhuur x 12, ongeacht of de ruimte verhuurd is of niet.

 

Om een "te duur" pand toch verhuurd te krijgen, wordt een periode "huur vrij" gegeven. 12 maanden op een contract van 5 jaar is niet ongebruikelijk. Huurvrij kan ook gegeven worden om als huurder een pand op te knappen.

 

Stel: het pand dat je wil huren staat al een poosje leeg en het interieur is nogal verouderd, dan kan je voor jullie contract zo 6 maanden huurvrij krijgen. Dan moet je wél flink in de weer met de zaag en de verfkwast.

 

Is het pand helemaal in orde en/of erg courant, dan gaat dat niet lukken.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Kijk voor je het contract tekent of er veel verbouwd moet worden voordat je erin kan.. bijv. muurtjes plaatsen etc.. m.a.w. alle wensen die je mogelijk denk te hebben. Zorg dat je inzicht krijgt in de kosten die hiermee zijn gemoeid. Kijk ook even of er misschien stimuleringsgebieden zijn (is in Rotterdam het geval). Hier kan je sterk gesubsidieerde kantoorruimte vinden..

Link naar reactie
  • 0

Kijk voor je het contract tekent of er veel verbouwd moet worden voordat je erin kan.. bijv. muurtjes plaatsen etc.. m.a.w. alle wensen die je mogelijk denk te hebben.

 

Kijk eerst maar eens tot hoever dit mag. Denk ook aan momumenten, daar mag bijna niks. Wegneemverplichting en vooroplevering ook niet vergeten. Kan je anders lelijk opbreken. Kijk vooral in de kleine letters.

 

Ik ben al eens voor een klant bezig geweest die de hele boel weer kon verwijderen. Dat wil je niet.

Link naar reactie
  • 0

In onze zoektocht naar een (deels virtuele) kantoorruimte was ik OFFICETIME wel tegenkomen, maar wist niet dat zij een soortgelijke functionaliteit leverden als REGUS.

Opvallend detail is dat op ik op de site van Regus niets over Zwolle kan vinden, maar via-via wel een Regus gebouw vond in Zwolle. ???

 

Tevens info gekregen van TAURO, die zijn vooral facilitair goedkoper dan Regus.

 

We blijven zoeken.

 

 

 

Risk Management en Informatiebeveiliging= http://www.sincerus.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.