• 0

webdevelopment bureau komt deadline niet na.

Nadat ik een periode bij een kleine ondernemer gezeten heb, zocht ik uiteindelijk een webdevelopment bureau die sneller mijn opdrachten van mijn website oppakten. Die had ik uiteindelijk gevonden. Ze moesten hun eigen inlezen wat logisch is en daar heb ik ook voor betaald, daarnaast betaal ik ook voor maandelijkse supportkosten. Dit bedrijf raden mij aan om de huidige website / platform te reystijlen en alles wat geprogammeerd is opnieuw te laten progameren met nieuwe funtionaliteiten. De doorlooptijd was 2 maanden, uiteindelijk werd een planning gemaakt dat het 4 maanden later af zou zijn, hier heb ik tegen geprotesteerd en uiteindelijk zou dit halverwege maart klaar zijn.

 

Ik kreeg toen ook een e-mail met oplevering. Dit was geen oplevering, uiteindelijk heb ik ongeveer 80 e-mail's gestuurd met fouten en nog is het niet klaar.

Heb hier tegen geprotesteerd en aangegeven dat ik er zelf 18 uur aan werk in heb zitten om het uit te zoeken.

Volgens de eigenaar hoort dit stukje controle erbij, mijn reactie, uiteraard een aantal uur maar geen 18 uur!

 

In de offerte staat een doorlooptijd van 2 maanden, komt er op neer dat het halverwege februari klaar had moeten wezen.

De algemene voorwaarden heb in de e-mail bij de offerte niet gekregen maar wordt in de offerte verwezen naar de website waar ze vermeld staan.

 

In deze algemene voorwaarden staat dat levertijden in offertes zijn indicatief en geven de opdrachtgever bij overschrijding ervan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. 

 

Ik kijk niet op een aantal weken maar vanaf zijn eigen opleveringsdatum (wat geen oplevering is) zijn we al 11 weken verder. Bij de echte opleveringsdatum, halverwege februari is dit al 15 weken. 

 

Vandaag een email gestuurd met de vraag wanneer de exacte datum is wannneer alles klaar is nadat ik gister telefonisch een vaag antwoord kreeg.

 

Mijn vraag is, wat kan ik zien als indicatief? En ben van mening dat ik door het niet nakomen van de deadline inkomsten heb misgelopen.

 

Heeft iemand een soorgelijke ervaring hiermee en welke weg is diegene bewandeld. 
Of is er een jurist na het lezen van dit verhaal van mening dat ik hier maar genoegen mee moet nemen of van mening is dat dit nergens over gaat?

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Welkom op HL!

 

Wat vervelend! Geduld lijkt mij ruimschoots op de proef gesteld. Ik adviseer de wederpartij een duidelijke en schriftelijke ingebrekestelling (aangetekend en per mail) te sturen met de uiteenzetting zoals hierboven genoemd, maar dan zakelijk ingegeven. Ik zou de openstaande zaken/gebreken opsommen en een laatste redelijke termijn van bijv. 3 weken bieden om orde op zaken te stellen en bij gebreke waarvan jij je het recht voorbehoud

rechtsmaatregelen te treffen en de daarmee gepaard gaande kosten te verhalen. Je kunt ze eventueel ook alvast aansprakelijk stellen voor de geleden en nog te lijden schade als gevolg van de tekortkoming in de nakoming. In de brief zou ik altijd in het slot opnemen dat je alle rechten en weren voorbehoud (voor wat het waard is) en je al je eventuele (betalings)verplichtingen opschort totdat de wederpartij de overeenkomst nakomt. 
 

Schadevergoeding zul je op de voet van art. 150 Rv en 6:74 BW, uiteraard wel moeten aantonen. Ergo; welke inkomsten zou je bij nakoming van de overeenkomst wel hebben gehad die je nu hebt misgelopen. 

 

Je kunt natuurlijk ook juridisch advies inwinnen over je rechtspositie, een voorbeeldbrief, de algemene voorwaarden (zonder duidelijke terhandstelling kun je ze volgens mij redelijk eenvoudig vernietigen) de te volgen marsroute; nakoming, vervangende schadevergoeding of ontbinden (eventueel in combinatie met schadevergoeding).

 

 

aangepast door Signature
Link naar reactie
  • 0

In de periode dat de nieuwe website nog niet online is was de oude website al offline? Hoe wil je anders aantonen dat je schade geleden hebt?

 

Zelfde wel eens meegemaakt, was voor een totaal nieuw project. Bedrijf dat de website zou maken had het weer uitbesteed aan een programmeur, zonder overleg, maar prima als ze zelf de regie houden. Bleek dat ze mijn gedetailleerde info niet aan de programmeur hadden gegeven, alleen een ruwe opzet. Maar ja, samen stonden ze sterker, het lag dus aan mij. Bij oplevering direct afscheid genomen van de partij en door een andere af laten maken. Kost dan iets meer, maar sommige partijen wil je geen zaken meer mee doen.

Link naar reactie
  • 0

Nee de oude website staat gewoon online en draait onder hun support.

Bij de nieuwe website komen nieuwe funtionaliteiten bij wat nieuwe inkomsten opgeleverd had.

 

Het gaat om een offerte platform, hoe meer klanten dezelfde aanvraag binnen krijgen des te groter de omzet.

 

Een reclamcampagne staat klaar, waar alles in getoond wordt en die rol je pas uit als je dat (nieuwe functies) pas kan aanbieden.

 

Een duidelijke ingebrekestelling ga je uiteindelijk wel naar toe, het vervelende is dat je de boel onder spanning zet aangezien alles onder hun surfer draaid en daar een support overeenkomst mee heb. De irritatie is er van mij kant al. Die support is maandelijks opzegbaar.

 

Mijn idee was om ze inderdaad wat harder te benaderen en als het klaar is te kijken naar een bedrijf die de website onder beheer wil hebben en betrouwbaar is. Hopelijk heeft iemand een tip voor mij ?

 

Daarna heb ik alsnog de mogelijkheid om eventueel te kijken en onderzoeken wat hun technies opgeleverd hebben, overdraagbaar is naar een ander bedrijf en te kijken wat ik van schade heb en dit aantoonbaar is.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
2 uur geleden, Robin2023 zei:

Nee de oude website staat gewoon online en draait onder hun support.

Bij de nieuwe website komen nieuwe funtionaliteiten bij wat nieuwe inkomsten opgeleverd had.

 

Het gaat om een offerte platform, hoe meer klanten dezelfde aanvraag binnen krijgen des te groter de omzet.

 

Een reclamcampagne staat klaar, waar alles in getoond wordt en die rol je pas uit als je dat (nieuwe functies) pas kan aanbieden.

 

Een duidelijke ingebrekestelling ga je uiteindelijk wel naar toe, het vervelende is dat je de boel onder spanning zet aangezien alles onder hun surfer draaid en daar een support overeenkomst mee heb. De irritatie is er van mij kant al. Die support is maandelijks opzegbaar.

 

Mijn idee was om ze inderdaad wat harder te benaderen en als het klaar is te kijken naar een bedrijf die de website onder beheer wil hebben en betrouwbaar is. Hopelijk heeft iemand een tip voor mij ?

 

Daarna heb ik alsnog de mogelijkheid om eventueel te kijken en onderzoeken wat hun technies opgeleverd hebben, overdraagbaar is naar een ander bedrijf en te kijken wat ik van schade heb en dit aantoonbaar is.

 

 

 

 

 


Tsja…., waar doe je verstandig aan? Zijn de belangen er (dan niet?) naar? Je begrijpt in ieder geval dat stilzitten of afwachten tot nu toe niet veel heeft opgeleverd.
 

Weet wel dat los van een verjarings- en evt. vervaltermijn, ook een klachttermijn (6:89 BW) speelt en ik je dus niet aanraad om nog langer te ‘pappen en nathouden’. Ik begrijp dat je al 80 e-mails hebt gestuurd, dus dat zal mogelijk wel goed zitten, maar het zekere voor het onzekere nemen is vaak beter.
 

Bovendien speelt voordat schadevergoeding om de hoek komt kijken, vaak ook nog het vereiste van verzuim, vgl. ook 6:74 lid 2 BW (lees; de wederpartij heeft de duidelijke termijn in de ingebrekestelling onbenut laten verlopen). Dus even schadevergoeding eisen nadat je het op z’n beloop laat gaan en het uiteindelijk toch een keer goed komt (of niet), kan door de wederpartij eenvoudig worden verworpen door simpelweg te stellen niet in verzuim te zijn (geweest), hetgeen je op jouw beurt (liever) eenvoudig kunt voorkomen.

 

Schade dien je verder te onderbouwen/aannemelijk te maken, hetgeen op het eerste oog niet zo eenvoudig lijkt. Al is het maar, omdat je het toch ooit zult moeten becijferen (waar vergelijk je het dan concreet mee?).

 

Ik heb persoonlijk geen ervaring met eventuele andere partijen, wellicht hebben anderen dat wel (of Googlen?) 

 

 

aangepast door Signature
Link naar reactie
  • 0

Dank allemaal voor de info, dit zal ik goed bewaren.  Inmiddels een proggameur gevonden die hierin wil bemiddellen,  een soort mediator die ook weet hoe alles hoort te werken en normale gang van zaken is als je opdracht laat uitvoeren.

 

Afhankelijk hoe dit verloopt zal ik daarna me gaan verdiepen in het juridische gedeelte.

 

Nogmaals dank!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 47 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.