• 0

Dashboard templates voor Google Analytics 4, SEA en SEO.

Omschrijving van je concept:

Door de overgang van Universal Analytics naar GA4 heb ik 3 dashboard templates ontwikkeld die mkb ondernemers (klein naar groot) in staat moet stellen om snel overzicht te krijgen in hun website en/of campagne data.

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ondernemers hebben de moeilijke situatie dat ze hun Universal Analytics account moeten laten overzetten naar een GA4 account. Dit vergt wat technische kennis. Na het implementeren van GA4 is de lay-out ook heel anders, daarnaast is het een nieuw systeem wat voor iedereen wennen is. 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Om ondernemers te helpen heb ik 3 dashboard templates ontwikkeld. De ondernemer is zelf de eigenaar over het dashboard in tegenstelling tot media en marketingbureaus.  Op de website heb je de mogelijkheid om de demo te bekijken. Zo weet je wat je koopt. 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

MKB-ondernemers kunnen net marketingbureaus samenwerken, maar vaak zijn ze dan niet 100% eigenaar van hun eigen dashboard. Op het moment dat er onderdelen aangepast moeten worden dan gaat de teller lopen. Ook met de overgang naar GA4 moet dit ondernemers helpen om snel inzicht te krijgen in de belangrijkste onderdelen op hun website. Zo hoeven ze zich hier niet meer druk om te maken.

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Elke feedback is welkom.

mockupga4dashboarding.thumb.png.fb0cf22da5196138f892e23594d4830f.png

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Klinkt als een leuk concept. De eerste vraag die bij mij op komt is of deze dashboards niet in Google Analytics zelf te realiseren zijn. Ook met de GA app op je telefoon is de data makelijk inzichtelijk te maken, waarom gaat iemand investeren in nóg een tool?

 

Maar wel interessant, heb je een link naar de website?

 

edit: heb de link gevonden op je profiel

aangepast door IJsbrand Schipperus

Automatisering: Implementatie en beheer van uw bedrijfssoftware

Consultancy: Advies en onderzoek naar uw applicatielandschap

Hosting: Full-service websitebeheer

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

In Analytics heb je wel wat mogelijkheden, maar met data studio heb je meer mogelijkheden. Het voordeel is dat het template al gemaakt is. Binnen 5 minuten heb je jouw dashboard live staan als de koppelingen zijn gelukt. De investering is dan eenmalig, aangezien GA4 de aankomende 10 jaar zeker blijft bestaan.

Maar goed het is net wat een ondernemer makkelijk vindt! Daarnaast zijn we bezig om een cursus te ontwikkelen over GA4 en Data Studio, zodat ondernemers daar de juiste informatie over weten.

aangepast door Datafan
Link naar reactie
  • 0

beste Datafan, 

 

Even een bericht van de Mods. 

 

Dit onderdeel van HL is bedoeld voor ondernemers die in een ontwikkeltraject zitten. Als ik jouw bericht lees, komt het eerder over als een poging reclame te maken, vooral door de laatste opmerking dat alle feedback welkom is, zonder dat je aangegeven hebt waarom je dit hier geplaatst hebt.

 

Kun je meer specifiek aangeven wat voor feedback je zoekt?

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ik was op zoek naar feedback van ondernemers over de problemen waar ze tegen aan gaan lopen met GA4 of hun andere kanalen. Deze ontwikkelingen kan ik meenemen.


Als ik terug lees komt het inderdaad over als reclame, maar dat is niet echt de reden dat ik het plaats. Als je vindt dat het te erg op reclame lijkt, dan kan je de post ook afsluiten. Excuus dan daarvoor.

aangepast door Datafan
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.