Jump to content

IJsbrand Schipperus

Junior
  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Country
    Netherlands
  • Company or organization name
    Unique Made
  • Email
    info@uniquemade.nl
  • Website address

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  1. Nog een overweging is te kijken naar welke goederen je in de app wilt bijhouden. Voor een klassieke auto kun je prijzen terugvinden op site x en y, voor een luxe horloge moet je naar site a en b kijken. Sites hebben helaas niet allemaal dezelfde koppelingsinterface, dus jouw ontwikkelaar zal per site een koppeling moeten maken om de prijzen op te halen. Ik zou proberen een niche te vinden waar zo'n app nog niet voor bestaat en je daar op richten.
  2. Allereerst een groot compliment, ik zie dat je heel veel opmerkingen al verwerkt hebt. Je site ziet er wat mij betreft prima uit. Toch een paar verbeterpuntjes: - Telefoonnummer. Mensen bellen graag even om te checken of je een legitieme webshop bent. Heb je het overdag druk, regel een telefoonservice. - Betaalmethoden. Jouw payment Provider heeft veel mogelijkheden, voeg in ieder geval bancontact toe om ook Belgische klanten te kunnen bedienen. - Betaalmethoden (2). Laat ze duidelijk zien op je pagina, nu zien potentiele klanten pas bij het afrekenen hoe ze kunnen betale
  3. Kijk eens op webwinkelkeur.nl, die hebben standaard algemene voorwaarden die je zo kunt downloaden. Deze zijn al specifiek voor webshops en erg uitgebreid (waarschijnlijk te uitgebreid voor jouw webshop). Wellicht nog even laten doornemen door een jurist die hier verstand van heeft of er toevoegingen nodig zijn vanwege de levensmiddelen... Algemene Voorwaarden voor je Webshop (gratis download) (webwinkelkeur.nl)
  4. Naast je werk ook moeten werven/verkopen is een algemeen ZZP-dingetje, zoals Roel ook aangaf. Heb je veel werk en besteed je weinig tijd aan acquisitie, dan heb je kans dat ineens al het werk weg valt. Heb je minder werk en ben je veel met acquisitie bezig, heb je mogelijk ineens te veel werk. Ook daarin is een netwerk handig, iemand anders kan jou dan aanbevelen als hij ineens te veel werk heeft, zo schuif je elkaar af en toe wat toe... Automatiseren en in de cloud werken zijn meer consultancy opdrachten, terwijl een sterkteberekening écht een 'hands-on' klus is. Goed te combinere
  5. Ja, iedere constructeur voelt zich aangesproken... Ik kom zelf wel uit die wereld oorspronkelijk, maar ben niet daarmee gaan ondernemen. Wat je veel ziet is dat ZZP-constructeurs aan de slag gaan bij bedrijven waar ze eerder gewerkt hebben of via een detacheringsbureau geplaatst worden. Een netwerk met interesse in jou als flexibel inzetbare constructeur is dus van groot belang. Wat ik ook merk is dat succesvolle ZZP-constructeurs iets hebben waar ze erg goed in zijn; sterkteberekeningen, visualisaties, mechanische ontwerpen, etc. Misschien is dat wel een handig uitgang
  6. Toevallig heb ik vanaf de zijlijn een aantal bedrijven deze opstart zien maken. Je moet contracten aangaan met gemeenten, die vragen verschillende certificeringen van je. Het is dus een behoorlijk traject en je bent afhankelijk van anderen. Je hebt een PB met mijn contactinformatie
  7. Rvdvos, een paar jaar terug zat ik ook in die situatie, mijn contract werd niet verlengd en ik had al een inschrijving bij de kvk. De regeling was op dat moment zo: - Bij het ingaan van de WW geef je op hoeveel uren je werkte per maand. - Tijdens de uitkering geef je elke maand op hoeveel uren je gewerkt hebt (achteraf dus) - Deze uren worden verrekend met je uitkering naar rato van de uren dat je per maand werkte - Aanpassingen achteraf zijn alleen via een omweg mogelijk (contact met je contactpersoon) Dit betekend dat je uitkering pas komt als je
  8. Jillll, op de website van de KVK staat een uitgebreid artikel hierover: Sterke drank importeren en verkopen (kvk.nl) Je hebt met allerlei regels te maken, maar een slijterijvergunning heb je écht alleen nodig voor verkoop aan consumenten. IJsbrand
  9. Jurgen, er zijn niet veel pakketten die CRM en ERP goed weten te combineren. Van wat ik van Odoo gezien heb gaat het daar wel goed. Echter, in de community versie van Odoo zit veel functionaliteit niet, dus kijk goed of je daarmee weg komt. Moet je de betaalde versie gebruiken, ga dan eerst goed na welke modules je allemaal nodig hebt en voor hoeveel mensen, die prijzen tikken aardig aan. Een aantal pakketten die regelmatig voorbij komen: - DoliBarr (Vooral CRM, projecten in DoliBarr zijn verkoopprojecten. ERP in DoliBarr is er slechts een klein beetje) - ERPN
  10. Zoals Rik al aangaf, Maak van je Payment Provider een bankrekening in je boekhouding. Binnenkomende betalingen kun je dan aan de orders koppelen. Kosten van je Payment provider kun je als bankkosten boeken (wel even letten op de BTW). Als het uitbetaald wordt op je Bunq rekening is dat een interne overboeking.
  11. Nathan, vraag 1 t/m 3 sla ik even over, daar hebben anderen hier vast meer verstand van. Over vraag 4: Voor veel gebruikte onderdelen hanteren de meeste bedrijven een 'grijpvoorraad' constructie. Dat komt er op neer dat je zorgt altijd een minimaal aantal in voorraad te hebben, kom je bij dat minimum dan bestel je weer bij. Een handige methode is die minimum voorraad in een apart bakje te bewaren, heb je dat bakje nodig dan moet je dus bijbestellen. Financieel verdeel je de kosten van deze onderdelen over al je inkomende orders. Als je je auto wel eens voor APK heb
  12. Nedazorg, ik ben afgelopen jaar in contact geweest met iemand die hier ook mee bezig was. Zij had een partij die hierin adviseerde voor haar. PM even als je interesse hebt in de naam van het bedrijf.
  13. Weet je zeker dat ze het mogen? Er gebeurt veel op internet dat eigenlijk niet mag... De enige oplossing die ik wel eens gehoord heb, is onder licentie van een andere slijterij verkopen. Of en hoe dit juridisch dicht te timmeren is weet ik niet, maar geeft je wellicht een aanknopingspuntje. IJsbrand
  14. Anna Maria, er is geen bestaande koppeling, maar een beetje handige programmeur kan die wel voor je maken. Alle voorwaarden daarvoor zijn er (API e-boekhouden + API Hikashop). Wel een investering, maar uit ervaring weet ik dat overkloppen van alle bestellingen snel gaat vervelen ;-) Ongevraagd advies: als je webshop gaat lopen, denk dan aan het (laten) maken van een koppeling IJsbrand
  15. Odoo heb ik destijds ook naar gekeken, ben zelfs een keer naar een gebruikersdag geweest. Wat me opviel was dat ze vooral erg bezig zijn met de betaalde versie, de community versie lijkt stil te staan (indruk, geen onderzoek naar gedaan). Als je één module gebruikt is de SAAS oplossing inderdaad gratis, maar je komt al snel tegen dat bijvoorbeeld invoicing, sales of documentbeheer erg handig zou zijn, dan betaal je direct €10,- per gebruiker per maand (gemiddeld). Grappig is ook dat je op hun pricing pagina zónder een module geselecteerd 18 euro per maand betaald, klik
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept