(aangepast)

Hey ondernemers,

Ik had een meeting met een strategisch consultant die me kan helpen mijn cosmetica merk in een boutique winkel of andere keten te krijgen. Hij is enthousiast over mijn werk en wil het voorstellen aan de inkopers van een boutique winkel. Hij vraagt echter een behoorlijke fixed fee en commissie, zonder garantie dat mijn merk daadwerkelijk wordt opgenomen. 

Ik ben van plan een tegenbod te doen, aangezien ik de fixed fee te hoog vind en ik geen garantie krijg (wat ook begrijpelijk is). Ook overweeg ik een koopovereenkomst om alles juridisch vast te leggen. Heeft iemand tips of advies op basis van ervaring? Wat is belangrijk om rekening mee te houden bij de afspraken, met name met betrekking tot levering? Ik wil niet maandenlang de fixed fee betalen en dat te horen krijgen dat het niet is gelukt. 

Alle input is welkom! Alvast bedankt voor jullie hulp. 

aangepast door iFoulki Argan Oil
typ fout.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75164-koopovereenkomst-b2b/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 1

Al voorgesteld te werken op basis van no cure no pay?

Bij succes krijgt hij zijn commissie. 

Fixed fee plus commissie is wel erg inhalig. Heeft hij inderdaad de juiste ingangen bij de ketens en winkels? Zelf al geprobeerd binnen te komen?

Waarom per se met deze consultant?

Wat juridisch belangrijk is, is dat je niet zelf gaat sleutelen aan overeenkomsten, tenzij je zelf rechten hebt gestudeerd (en dan nog). 

Succes

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75164-koopovereenkomst-b2b/#findComment-675307
Delen op andere sites

• 1
(aangepast)
2 uur geleden, Joost Rietveld zei:

Al voorgesteld te werken op basis van no cure no pay?

Bij succes krijgt hij zijn commissie. 

Fixed fee plus commissie is wel erg inhalig. Heeft hij inderdaad de juiste ingangen bij de ketens en winkels? Zelf al geprobeerd binnen te komen?

Waarom per se met deze consultant?

Wat juridisch belangrijk is, is dat je niet zelf gaat sleutelen aan overeenkomsten, tenzij je zelf rechten hebt gestudeerd (en dan nog). 

Succes

Eens, een jurist kan dan (o.a.)

adviseren over tussentijdse evaluatie, duur van het contract (zodat TS inderdaad niet maandenlang nodeloos fee hoeft te betalen), over een geheimhoudingsclausule of beter i.c.m. geheimhoudingsovereenkomst vooraf / een non-disclosure agreement (NDA), ter bescherming van mogelijke vertrouwelijke bedrijfsbelangen, merkenrecht.

aangepast door Signature
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75164-koopovereenkomst-b2b/#findComment-675310
Delen op andere sites

• 0

Joost Rietveld Bedankt voor je reactie. Op een of ander manier is het lastig binnen komen bij schoonheids- of cosmetica winkels. Vaak heb je een tussenpersoon nodig die jouw merk aan de inkopers of eigenaren voorstelt. De tussenpersoon heeft vaak een vertrouwensrelatie opgebouwd met de inkopers of eigenaren waardoor hij of zij eerder de kans krijgen het product bij hun te pitchen (kans van slagen dat je binnen mag komen en je verhaal mag doen is groter). Als buitenstaander is dat heel lastig en ik heb mij laten vertellen dat dit soort ketens elke maand aanbiedingen krijgen van 75 merken. 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75164-koopovereenkomst-b2b/#findComment-675338
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar