• 0

Online verkopen naar Duitsland

Dag allen,

Heeft iemand ervaring met verkopen naar Duitsland (bijvoorbeeld via Amazon)? Je moet jaarlijks betalen voor de verpakkingen die je verzendt. Het aanmelden bij verpakkingsregister LUCID is wel gelukt, maar vervolgens moet je ook aanmelden bij een kantoor. Echter wordt ik daar niet veel wijzer van via de officiële website.

Er zijn bureautjes in Nederland die dat voor je kunnen regelen, maar dan ben je er elk jaar geld aan kwijt.
Ik vraag me daarom af of iemand hier ervaring mee heeft en of het een beetje te doen is?

Hou me bezig met communicatie, marketing en duurzaamheid

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zit midden in hetzelfde proces als jij, heb me aangemeld bij Lucid, het registratienummer ingevoerd bij Amazon en daar begint dan het grote wachten.

Tegelijkertijd ook met m'n eigen website bezig, ik heb een parttime medewerkster in DLD die me daarbij helpt en ook bezig is uit te zoeken welke regels we aan moeten voldoen, waar we in moeten schrijven enzovoort.

Ik kan je mijn bevindingen laten weten als ik ze binnen heb?

Link naar reactie
  • 0

is een enorm woud aan regels als je in andere landen gaat verkopen.

wij verkopen nu naar 11 landen (via platformen) en elk land heeft andere wetten en regels.

de verpakkingswetgeving is nog relatief eenvoudig (hoewel ook al vaag is met over welk deel van verpakking je nu wel of niet aangifte moet doen).

WEEE is weer stuk lastiger, zelfs de bedrijven die die registraties kunnen regelen kunnen mijn vragen daarover niet beantwoorden.

en dan in elk land weer andere regels en wetten en voor elk land aparte registraties.

lang leven 1 europa....

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.