Jump to content

Marco van Buren

Junior
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

  1. Volgens mij zijn alle programma's van BNR terug te luisteren als podcast. Mijn favorieten zijn Ondernemerspanel en De Technoloog. Ook via Spotify trouwens.
  2. Ik zit - ook voor het eerst- in eenzelfde situatie. Dat heb ik niet gedaan, na een beetje rondbellen kwam ik erachter dat hij probeert weg te komen met dit soort ellende en toen heb ik besloten hem niet weg te laten komen. Het risico bestaat inderdaad wel dat - als blijkt- dat hij écht niet kan betalen ik met een heleboel extra kosten blijf zitten. In mijn geval kosten voor een dagvaarding.
  3. Moet je natuurlijk wel duidelijk hebben wat er is afgesproken als blijkt dat er bij hun een MacBook wordt gestolen bijvoorbeeld. Of als ze er een paar van een stelling laten vallen. Dat zijn geen dingen waar je achter wil komen als er 50 besteld worden en plotseling blijkt dat er nog maar 40 in het schap liggen.
  4. Dat klopt meestal wel. Bij ons liggen goederen ook voor risico van de klant. Sommige klanten kiezen ervoor om de goederen door ons te laten verzekeren. Dan nemen we een gemiddeld bedrag per maand (inkoopwaarde van de artikelen) waarover premie betaald moet worden. Ik weet niet wat voor goederen je op laat slaan, het vervoer is bij (bijna) elke vervoerder ook voor eigen risico (van de klant). We hebben uiteraard wel een goederen vervoer verzekering, maar die dekt een bedrag per kilo ( € 3,50 ofzo) . Als je dan 50 MacBooks verstuurd schiet je daar niet veel mee op als er iets mis mocht gaan. Dus ja, het zijn jouw goederen, die kan je dan het beste zelf verzekeren.
  5. Het hoeft natuurlijk niet meteen een contract te zijn, maar het is wel handig om te weten wat de afspraken zijn als zij - bijvoorbeeld- iets kwijtraken. Of wat gebeurt er als jouw spulletjes onder een heftruck komen ? Liggen jouw artikelen daar voor eigen risico of hebben zij het verzekerd ?
  6. Over "YES" momenten gesproken... Sinds dit jaar heb ik gewoon 'even' een heel nieuwe dimensie aan m'n bedrijf toegevoegd. Het schoonmaken van medische pompen. Dit gaat ondertussen aardig los. En vandaag hebben we de eerste vrachtwagen toegevoegd aan het wagenpark. Woepwoep :-)
  7. Hallo Hammie, Beroepsgoederenvervoer - dus ook koerieren- mag je alleen doen als je een vergunning hebt. Er is nog steeds een uitzondering voor vervoer voor derden als je je auto terug laat keuren naar <500 kilo. Dit kan je zelf online via de website van het RDW doen, kost € 50 of iets in die richting. Omdat de auto als prive staat, mag je daarmee ook geen goederenvervoer doen (ik neem even snel aan dat je ook geen goederen transportverzekering hebt?) Dit gaat altijd goed, tot het mis gaat. Je verzekering zal niets uit keren als blijkt dat je met je prive auto en prive verzekering aan het koerieren was. Zowel een NIWO vergunning behalen als een zakelijke verzekering zal serieus geld kosten. De beste oplossing op dit moment zal zijn om je auto terug te laten keuren. Aan de andere kant is de kans dat je een controle van het ILT krijgt is nagenoeg nihil, je zou het dus ook zo kunnen laten.
  8. Zou dat nog ergens gebruikt worden ? Voor mij valt dat in dezelfde categorie als vooraf overboeken. Als ik zelf ergens iets bestel betaal ik het liefst met Paypal. Vooral mobiele bestellingen zijn supermakkelijk te doen. Als iemand bij mijn shop iets besteld heb ik het liefst een ideal betaling. Dan staat het bedrag maar meteen op m'n rekening.
  9. Het nadeel - en tegelijkertijd voordeel- is dat je er eigenlijk áltijd mee bezig bent. In drukke of stressvolle tijden wordt ik regelmatig wakker met het idee "dat moet ik zó aanpakken, of laat ik dát eens proberen. Soms lijkt het me ook wel eens prettig om naar huis te gaan en eens níet meer met de zaak bezig te zijn. Heel soms hoor....
  10. En nog iets heel anders; Wij hadden op onze oude locatie ook ineens een (auto) garage als buurman. Deze mocht daar ook niet zitten, maar dat heeft men op z'n beloop gelaten. Tot het moment dat buurman ging lassen, de hele boel explodeerde, er 4 panden afgebrand zijn en bleek dat buurman niet verzekerd was. Wat -uiteraard- ook niet mogelijk was, omdat hij daar niet mocht zitten. Lang verhaal kort; iedereen draaide zelf voor de kosten op.
  11. Iedereen een gezond- zakelijk én persoonlijk- 2019 gewenst ! Dat proberen wij ook, maar dan nóg kan ik ook wel 2 boeken schrijven over wat voor kleuterschool het af en toe lijkt. Ook herkenbaar! En zeer frustrerend! Op dat soort momenten voel ik me juist niet aan de top staan, Murphy weet je op dat soort momenten ook goed te vinden. Juist als alles soepel loopt kijk ik tevreden over mijn koninkrijk uit :)
  12. Allemaal ontzettend bedankt voor het meedenken! @Branko Collin Nietszeggend of niet, toch krijg ik daar na meer dan 10 jaar nog leuke reacties op. Misschien moet het ook niet te ingewikkeld zijn, men wil weten dat hún zending als een special delivery behandeld wordt. En aangezien wij daar ons geld mee verdienen proberen we ook elke rit als iets speciaals te behandelen. Bedankt voor je positieve recensie!
  13. Dit! Begin dit jaar heb ik een overname gedaan en door allerlei onvoorziene dingen ben ik niet bij iedereen langs kunnen gaan. Dat is bij enkele klanten toch verkeerd gevallen. Mijn tip zou zijn om - zeker de grote- klanten te bezoeken. Neem een kerstbrood o.i.d mee, is het ijs meteen gebroken.
  14. Oh, ik geef dat door aan de webbouwer, bij mij ziet het er met win10 en chrome prima uit. Ik ben er zelf best trots op ;-) Ik ben vorig jaar in zee gegaan met een heel groot bureau wat mijn betaalde advertenties verzorgde en ook de seo - toestanden. Ik "moest" een review systeem hebben, want ; goed voor google. Ik moest een ssl certificaat hebben, want; goed voor google Ik moest op elke pagina aangepaste teksten hebben, waar meerder keren het woord "utrecht, koerier, enz" terug komt. want; goed voor google Ik moest een mobiele site hebben, want; juist. Ik kreeg het gevoel dat ik mijn site voor google aan het maken was in plaats voor (potentiele) klanten. Als het aan mij lag stond er een iets jovialere tekst, die ook wat beter leesbaar is, maar mij werd geadviseerd het even zo te houden ivm... yep.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept