Jump to content

Marco van Buren

Senior
  • Content Count

    39
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

  1. @Marcellacornelia Probeer het even naast je neer te leggen en er rustig over na te denken. Een review op google over het advocatenkantoor is misschien niet het handigste op dit moment. Heel begrijpelijk hoor, maar probeer even te handelen uit ratio i.p.v. emotie.
  2. Voor mij herkenbaar. Je probeert het allemaal netjes te doen en ineens zit er zo'n flapdrol tussen waar je veel te lang mee bezig bent en zelfs slecht van gaat slapen. Afgezien van het juridische verhaal; zo snel mogelijk afscheid van nemen. Laat de "bedreigingen" met slechte review en advocaat voor wat het is, een review kan je ( meestal) op reageren en je eigen verhaal doen. En een advocaat... het zal wel, die kost haar ook veel geld. Het is al die stress niet waard.
  3. Het lijkt toch iets meer te zijn , ik las vandaag dat bitkassa er ook mee stopt. Quote van Bitcoinmagazine: Doorn in het oog zijn de hoge kosten die toezichthouder gaat rekenen. In 2020 is er sprake van €5.000 aan eenmalige registratiekosten en circa €20.000 aan toezichtskosten voor de rest van 2020. Daarbij is de DNB wél uitgegaan van 75 registranten. Mocht dat aantal lager uitvallen, dan kán er een naheffing volgen om het begrotingsgat bij de DNB te dichten. Ook is onzeker wat de toezichtskosten in 2021 gaan zijn.
  4. Ik heb hier geen oplossing voor helaas, ik zag wel in verschillende telegram groepen gesprekken over dit onderwerp , maar die heb je wellicht ook al wel gezien ? Ik ben wel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen , hoop niet dat de Nederlandse exchanges straks allemaal sluiten.
  5. Dat was ook mijn insteek, maar mijn contactpersonen wisten vorige week nog niets van de maatregelen van de directie. Ondertussen heb ik toch een herinnering verstuurd waarop ik een mailtje terug kreeg met de mededeling dat de betaaltermijn met 60 dagen is verlengd, nogmaals dank voor ons begrip. Ik snap het heus, maar ik heb er geen begrip voor. De tweede patient heeft zich ondertussen ook gemeld, die kan / wil ook niet meer betalen. Dus ondertussen sta ik € 20000 in de min, waarvan nog maar de vraag is wat is daarvan ga zien, maar moet straks wel salarissen en vakantiegeld betalen. Zo wordt de hele keten wel aardig kapot gemaakt ja. Ik snap dat iedereen hier last van heeft, maar zie het maar even als "m'n hart luchten".
  6. Ja, die bestelde ons ook. Zij wist ook niets van de beslissing van de CEO. Dat maakt het besluit om niet meer te rijden ook best lastig. Maar goed, ik ben geen bank en kan het risico simpelweg niet nemen om het bedrag verder op te laten lopen met het risico straks toch niets te krijgen.
  7. Dat was mijn vraag inderdaad. Ik neem inderdaad niet aan dat ze mij dan wel zullen betalen binnen een korte termijn, maar waar sta ik als het toch misloopt met ze? Er zijn de afgelopen tijd toch best een aantal grote kledingwinkels omgevallen.
  8. De brief was een algemene brief die -naar ik aanneem- verstuurd is naar alle leveranciers. De huidige facturen zijn al meer dan 45 dagen oud en nu komen daar dus nog 60 dagen bij. Ik verwacht inderdaad niet dat men zal betalen omdat er een herinnering of incasso binnenkomt. Maar stel dat ze over 60 dagen toch weer geld beschikbaar hebben, krijg ik dan de facturen + extra kosten of " telt dat niet" omdat ze nu al hebben laten weten dat er geen geld is? Het was een andere keten, niet zij , maar ...
  9. Ik heb een grote klant in de kledingbranche met 180 winkels. Vorige week mocht ik een -algemene- brief ontvangen van de CEO van dat bedrijf, waarin staat dat alle winkels gesloten zijn wegens de Corona-crisis, er dus geen geld binnenkomt en zij daarom per direct alle openstaande facturen met 60 dagen verlengen. De betaaltermijn was al 60 dagen, dus de facturen die vorige week betaald zouden moeten worden komen nu dus -hopelijk- eind mei pas binnen. Nog afgezien van het feit dat ik deze klant kwijt ben, ik heb alle dienstverlening ook stopgezet, en de vraag of ze dit "überhaupt mogen doen vraag ik me nu af of het zin heeft ze betaalherinneringen te sturen? Ze hebben al aangegeven niet te kunnen of willen betalen voorlopig, maar normaal gesproken stuur ik na het verlopen van de betaaltermijn een herinnering met uiteindelijk een verhoging (en als dat niet helpt een incassobureau) Hoe zou dit nou uitpakken? Heeft het juridisch nog consequenties als ik wel of juist geen aanmaningen stuur?
  10. Tot nu toe heel veel geannuleerde orders voor beurzen, dat was al redelijk jammer. Na het nieuws van vanmiddag zijn onze medische klanten hun strategie aan het bepalen. Dit kan erop uitdraaien dat ze alle leveringen voor niet levensbedreigende situaties uitstellen en dat zou voor ons betekenen dat er ineens 7 mensen niets meer te doen hebben. De " maatregelen " die vandaag zijn afgekondigd zijn in mijn optiek ook maar een wassen neus. " Blijf thuis als je je niet lekker voelt, concerten en sportevenementen gaan niet door, maar alle scholen blijven wel open en eigenlijk gaan we door zoals we al deden". Gaat dit niet nog veel langer duren dan draconischer maatregelen zoals alles twee weken dicht doen? Twee weken geen inkomsten ga ik wel redden, maar als dit - met zulke slappe maatregelen- langer gaat duren, kan het wel eens vervelend worden.
  11. Volgens mij zijn alle programma's van BNR terug te luisteren als podcast. Mijn favorieten zijn Ondernemerspanel en De Technoloog. Ook via Spotify trouwens.
  12. Ik zit - ook voor het eerst- in eenzelfde situatie. Dat heb ik niet gedaan, na een beetje rondbellen kwam ik erachter dat hij probeert weg te komen met dit soort ellende en toen heb ik besloten hem niet weg te laten komen. Het risico bestaat inderdaad wel dat - als blijkt- dat hij écht niet kan betalen ik met een heleboel extra kosten blijf zitten. In mijn geval kosten voor een dagvaarding.
  13. Moet je natuurlijk wel duidelijk hebben wat er is afgesproken als blijkt dat er bij hun een MacBook wordt gestolen bijvoorbeeld. Of als ze er een paar van een stelling laten vallen. Dat zijn geen dingen waar je achter wil komen als er 50 besteld worden en plotseling blijkt dat er nog maar 40 in het schap liggen.
  14. Dat klopt meestal wel. Bij ons liggen goederen ook voor risico van de klant. Sommige klanten kiezen ervoor om de goederen door ons te laten verzekeren. Dan nemen we een gemiddeld bedrag per maand (inkoopwaarde van de artikelen) waarover premie betaald moet worden. Ik weet niet wat voor goederen je op laat slaan, het vervoer is bij (bijna) elke vervoerder ook voor eigen risico (van de klant). We hebben uiteraard wel een goederen vervoer verzekering, maar die dekt een bedrag per kilo ( € 3,50 ofzo) . Als je dan 50 MacBooks verstuurd schiet je daar niet veel mee op als er iets mis mocht gaan. Dus ja, het zijn jouw goederen, die kan je dan het beste zelf verzekeren.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept