• 0

Hoe betalingen accepteren op evenementen ?

Binnenkort ga ik beginnen met mijn "marktkraam" op evenementen etc.

 

Nu moet ik nog een oplossing bedenken voor het afrekenen. Naast het accepteren van cash zat ik ook te denken aan een hele simpele mobile betaalterminal voor kaartbetalingen. Voorraad beheer heb ik in beginsel niet echt nodig, ik zie aan de geldstroom wat ik verkocht heb en dan kan ik eenvoudig de btw uitrekenen (alles is 1 tarief bij mij). 

 

Iemand hier die mij een zetje in de goede richting kan geven met wat praktijk ervaring? Wat werkt goed op een evenement en wat helemaal niet.

 

Voor de betaal terminal ben ik aan het kijken bij Mollie, maar ik sta open voor andere suggesties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kort door de bocht heb je apparaatjes als iZettle en Sumup en daarnaast 'echte pinapparaten'. De eerste zijn goedkoop in aanschaf en snel te gebruiken, maar houden vaak een percentage van het bedrag in als. De echte pinapparaten zijn duurder in aanschaf en hebben vaak een abonnement oid, maar rekenen met een vast bedrag per transactie.

 

Wat voor jou het handigste is, hangt van de situatie af.

Link naar reactie
  • 0

IK gebruik bij evenementen Sumup. In de aanschaf kosten ze bijna niets en zijn te koop bij Mediamarkt, Coolblue enz.
Ik heb daarom altijd een reserve apparaatje bij me nadat een klant er eens één liet vallen en ik 4 uur omzet misliep.
Transactiekosten zijn wellicht iets hoger, maar dat neem ik op de koop toe voor die paar evenementen per jaar die ik doe.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels de betaal terminal van Mollie in huis. Makkelijk omdat mijn webshop ook via Mollie loopt en dat dan administratief alles samen komt.

 

Nadeel van die terminal en volgens mij ook van de Sumup die ik ergens zag liggen is dat je de betaling eerst moet aanmaken in de app op je telefoon en het bedrag dan pas op de terminal verschijnt. Dan sta je dus met 2 apparaten te Hannessen.....

 

Als iemand een apparaat kent waar je het bedrag direct op kan ingeven houd ik me aanbevolen.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 16-6-2023 om 15:19, Marco van Buren zei:

IK gebruik bij evenementen Sumup. In de aanschaf kosten ze bijna niets en zijn te koop bij Mediamarkt, Coolblue enz.
Ik heb daarom altijd een reserve apparaatje bij me nadat een klant er eens één liet vallen en ik 4 uur omzet misliep.
Transactiekosten zijn wellicht iets hoger, maar dat neem ik op de koop toe voor die paar evenementen per jaar die ik doe.

 

Mijn grootste probleem met Sumup was slecht bereik in het buitengebied, en ze nemen een percentage van het verkoopbedrag. Aangezien het bij mij altijd om redelijke bedragen gaat zat ik al snel aan vrij forse transactiekosten

aangepast door Jaap B
Link naar reactie
  • 0
14 minuten geleden, RubenT zei:

Ik ben bang dat je die situatie vrijwel altijd zult hebben.

 

Bij Mollie hadden ze die functie eerst wel maar die hebben ze er terug uitgehaald omdat er iets niet goed werkte. Daar kwam ik pas achter toen ik hem in huis had. Wellicht komt het terug.

 

14 minuten geleden, Jaap B zei:

Aangezien het bij mij altijd om redelijke bedragen gaat zat ik al snel aan vrij forse transactiekosten

 

Ik denk dat dit bij alle betaalproviders zo is ?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.